۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۸۷۰

برگزاری سلسله نشست های علمی در موسسه «به سوی اجتهاد»

دو نشست علمی با عنوان در ضابط عمد و خطا و تاثیر آن در فقه با رویکرد ثمرات مسئله در جنایات و«چگونه در دروس سطح عالی عملکرد بهتری داشته باشیم؟» در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ره) برگزار می شود.
به سوی اجتهاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست های علمی موسسه به سوی اجتهاد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قائنی، مدرس خارج حوزه علمیه قم پنجشنبه 16 آذر در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ره) برگزار می شود.

نشست تخصصی که به سوال «چگونه در دروس سطح عالی عملکرد بهتری داشته باشیم؟»، پاسخ خواهد داد، از ساعت 7:30 صبح آغاز می گردد.

نشست ویژه نیز که به واکاوی در ضابط عمد و خطا و تاثیر آن در فقه با رویکرد ثمرات مسئله در جنایات می پردازد، در دو جلسه صبح و عصر روز پنجشنبه 16 آذر 96 در ساعت های 90:30 و 12 برگزار می گردد.

این نشست ها در مدرس شماره 7 فاز اول مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ره) برگزار خواهد شد.

استاد شیخ محمد قائنی، یکی از شاگردان و تربیت یافته گان مکتب فقهی و اصولی مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی(قدس سره) می باشند. این استاد برجسته مدت مدیدی به تدریس سطوح فقه و اصول مشغول بوده و عده ای از طلاب و محصلین در حوزه علمیه قم از بیانات و تحقیقات آن جناب استفاده می کردند،

هم اکنون استاد معظم سالیانی است که به تدریس خارج فقه و اصول پرداخته اند که بررسی موضوعات نوظهور و مسائل مستحدثه از امتیازات درس خارج معظم له به شمار میرود.

ایشان علاوه بر تدریس در رشته تألیف و تصنیف هم موفق بوده و چند رساله علمی در زمینه مسائلفقهی جدید به چاپ رسانده اند که برخی از آثار استاد شامل جامع المقدمات همراه با توضیحات و فهرست تفصیلی«کتاب جامع المقدمات در برگیرنده ی 11 موضوع مفصل می باشد که هر کدام مثل کتابی مستقل می باشند که جناب آقای محمد محمدی قاینی، با توجه به اینکه متن کتاب قدیمی و بعضاً دارای نارسایی هایی است که تحقیق و تصحیح هایی در متن کتاب انجام داده اند./934/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات