۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۴۱۵۲۵
آيت‎الله جوادي آملي:

خدا بهترين خريدار عمر و مال انسان است

حضرت آيت‎الله جوادي آملي با بيان اين‌كه انسان اگر در راه خداي سبحان قدم بردارد، خداوند به انسان كمك مي‌كند، گفت: اين در راه خدا بودن معنايش اين نيست كه ما رايگان انجام دهيم، بلكه كارمان را نيت بكنيم و براي رضا خدا درست انجام دهيم.
 حضرت آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت آيتالله عبدالله جوادي آملي امروز در درس تفسير خود كه در مسجد اعظم برگزار شد، در ادامه تفسير سوره مباركه الرحمن گفت: امام سجاد(ع)در دعاي ختم قرآن در صحيفه فرمود خداوند در تمام معاملات با ما وارد ميشود، ميگويد اين وقت را در چه راهي ميخواهي صرف كني؟ اين مال را در چه راهي ميخواهي صرف كني؟ اين را به ديگري نفروش به من بفروش، من بيشتر ميخرم.

مفسر برجسته قرآن كريم با بيان اينكه  انسان اگر در راه خداي سبحان قدم بردارد، خداوند به انسان كمك ميكند، اظهار كرد: اين در راه خدا بودن معنايش اين نيست كه ما رايگان انجام دهيم، بلكه كارمان را نيت بكنيم و براي رضا خدا درست انجام دهيم، يك خانه را با مصالح خوب و با دقت براي خداوند بسازيم، در دعاي ختم قرآن از امام سجاد(ع) آمده است كه خداوند ميگويد در هر كاري ميخواهي وارد شوي من بيشتر ميخرم.

وي ادامه داد: فرق بين حيات و ممات اهلبيت(ع) نيست، وقتي به حرم اهلبيت(ع) در زمان مماتشان ميرويم بايد براي حرم آنها حرمت قائل شويم و احترام آنان را نگاه داريم و بلند زيارتنامه نخوانيم و سروصدا نكنيم، براي خداوند متعال از اين بالاتر را بايد رعايت كنيم.

حضرت آيتالله جوادي آملي گفت: نفس مطمئنه كسي است كه در تمام امور راضي به قضاي الهي است، اين مطمئنه در تمام كارهاي او بايد نمايان باشد، او به خدا بازميگردد اما درجات افراد متفاوت است، همه به خداوند بازميگردند اما به آن مقام قرب ويژه و «دني فتدلي» نميرسند.

وي با ارائه مثالي در اينباره گفت: بارانهايي كه از ابر ميآيند، همه به وسط دريا نميرسند، همه آنان از وسط دريا نيامدهاند، خيليهايشان از همين كنار دريا گرفته شدهاند و خيليهاي آنها هنگام بازگشت به وسط دريا و به آن مقام قرب ويژه نميرسند، انسانهاي اندكي به اين مقام خاص ميرسند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به ويژگيهاي بهشت، بيان كرد: چشمه در قيامت تابع بهشت است، در دنيا هر كسي ميخواهد خانهاي بسازد سعي ميكند در كنار چشمه و آب بسازد، اما در قيامت چشمه تابع بهشت است، به اراده او كار ميكند، با عمل فردِ بهشتي چشمه ظهور ميكند.

وي همچنين با تأكيد بر اينكه همه ما نمونهاي از عصمت را در خود داريم، ادامه داد: در جامعه اسلامي خيليها نسبت به برخي گناهان معصوم محضاند، هيچ مسلمان و هيچ شيعهاي اصلا به فكر اين نيست كه با محارم خود گناه بكند، توي ذهن انسان نميآيد، اهلبيت(ع) درباره همه گناهان اينگونه معصوم هستند، در بهشت هم اصلا حوريان بهشتي اصلا چشم به ديگري ندارند و عصمت دارند، قطرهاي از درياي عصمت اهلبيت(ع) نزد ما است./914/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات