۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۴۵۹
فعال فرهنگی مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ انتظار از مصادیق امر به معروف

عضو ستاد امر به معروف استان مرکزی در تبیین جامعه منتظر و مهدوی گفت: امر به معروف راه حفظ اصالت های دینی است.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی بیان کرد: اطاعت از نائبان حضرت مهدی(عج)، فقها و مراجع تقلید در زمان غیبت سبب آماده سازی زمینه های ظهور ایشان شده و امری ضروری است.

مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این نکته که برای حفظ اصالت های دینی باید از نظر قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) استفاده کرد، اظهار داشت: اولین بحث برای حفظ اصالت های دینی، تبلیغ و فراخوان مردم به سوی خوبی ها از طریق استدلال، برهان و موعظه است.


حجت الاسلام فرخی ادامه داد: دومین عامل حفظ اصالت های دینی، بحث امر به معروف و به تعبیر دیگر دفاع از ارزش ها است که بر تمامی مسلمانان و آحاد مردم جامعه  اسلامی واجب است و هر فرد در هر مکانی که جای دارد باید سعی بر دفاع ازاصول داشته باشد و شیوه دفاع از ارزش ها به دست خود او سپرده شده است.

عضو ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی اضافه کرد: سومین عامل حفظ اصالت های دینی، نهی از منکر است، یعنی ما در مقابل ظلم ها، ستم ها و بدی ها بی تفاوت نباشیم، هیچ مسلمانی در دین مبین اسلام حق ندارد رفتار بدی را دیده و نسبت به آن بی تفاوت باشد و باید با رفتار یا گفتار خود از فرد یا عمل مورد نظر اظهار تنفر و انزجار کرده و دیگری را هدایت کند.

حجت الاسلام فرخی خاطر نشان کرد: مسائل فوق در آیه ۱۰۴ سوره آل عمران و روایات ذکر شده اند و بنا بر روایات امام زمان(عج) جامعه خویش را بر اساس احیای امر به معروف و نهی از منکر اداره می کنند، اگر جامعه ای دارای دو فریضه تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر باشد به زیبایی اداره خواهد شد.

وی گفت: انتظار دارای سه رکن نارضایتی از وضع موجود، تعیین طرح و برنامه برای رسیدن به وضع مطلوب و تلاش در راستای رسیدن به جامعه ایده آل اسلامی است.

مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: سبک زندگی انسان منتظری  که می داند حجت خدا در تمامی اوقات حاضر و ناظر بر اعمال او است با دیگران متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام فرخی با بیان اینکه از جمله مصادیق فرهنگ انتظار، معرفت امام و آشنایی با صفات الگویی ایشان است، اظهار داشت: زمانی که انسان می داند منتظر ظهور امامی عدالت خواه است، سعی می کند با او آشنا شده و از وی الگو بگیرد.

عضو ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی ادامه داد: ثبات قدم در دینداری و نا امید نشدن منتظران، پرهیزگاری و خودسازی آن ها با تهذیب نفس، صبر و استقامت در برابر مشکلات، بصیرت و دشمن شناسی، دعا برای فرج امام زمان(عج)، انجام وظایف اجتماعی به شکل صحیح، برگزاری مجالس مذهبی و انس با امام در جهت تبلیغ دین، تعالی فرهنگ شهامت و شجاعت در مبارزه با ظلم و ستم، ساماندهی دفاعی و قدرت نظامی در جهت یاری امام زمان(عج) از جمله مصادیق فرهنگ انتظار در زمان غیبت امام عصر(عج) است.

مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این نکته که مهدویت تهدیدی برای جریان های مادی گرا نیست، گفت:مهدویت برای جریان های ضد دینی و سکولاریسم تهدید محسوب می شود، آن ها تلاش می کنند که مردم را از خداوند جدا کرده و با ناامیدی سرگرم به دنیا کنند، اما فرهنگ انتظار در مقابل اهداف آنها قرار می گیرد و سعی می کند مردم را با معنویت آشنا کرده، ذهن انسان ها را به سوی خدا و ولی او سوق دهد و آنها را برای دگرگونی جهان و رقم زدن دنیایی عاری از ظلم و ستم و مملو از خوبی ها آماده کند./842/ت302/س

ارسال نظرات