۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۴۰۸
ظریف:

رهبر انقلاب در نامه به جوانان غربی قدرت گفتمانی را نشان دادند

وزیر امورخارجه با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب در نامه خود قدرت گفتمانی را نشان می دهند، تصریح كرد: كسانی كه پیرو رهبری بوده و مسؤولیتی را برعهده دارند باید این نیاز را درك كنند.
محمد جواد  ظریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر امروز در همایش طلوع حقیقت كه به مناسبت اولین سالگرد صدور دو نامه‌ رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد با اشاره به اینکه امروز جهان اطراف و دنیای بین الملل در شرایطی است كه امام راحل در نامه خود به گورباچف فرمودند، اظهار داشت: امام در این نامه به گورباچف پیش بینی تغییرات در دهه٩٠ را داشتند، همان دورانی كه رهبری با عنوان پیچ تاریخی از آن یاد می كنند، البته بسیاری از متفكرین بعدها از این دوران با عنوان دوران گذار نام بردند.

وی ادامه داد: بعد از آن که رهبری نیز به دوران گذار اشاره داشتند غربی ها نیز متوجه شدند كه این دوران گذار؛ خاصیت ویژه‌ای دارد و این است که به سوی جهان پساغربی حرکت می‌کنند، این موضوع به معنای اهمیت و موقعیت نداشتن غرب در جهان نیست بلکه برای اولین بار در تاریخ روابط بین‌الملل شاهد هستیم که تحولات دوران‌ساز نه در غرب و نه توسط غرب شکل می‌گیرد.

وزیر امورخارجه تاكید كرد: این موضوع كه اتفاقات توسط غرب رقم نخورد یك مساله راهبردی در شناخت روابط بین‌الملل است، بنابراین درک این واقعیت یک فهم بسیار راهبردی و استراتژیک برای نگاه به آینده است.

ظریف یادآور شد: یكی از مسائلی كه امروز برای همگان سؤال می شود این موضوع است كه چرا كودكانی كه در غرب بدنیا می آیند باید تحصیلات و زندگی خوبی را داشته باشند اما در سوریه و عراق كودكان باید گردن زده بشوند، اینكه غرب چه توضیحی برای این اتفاقات و تبعیض خواهد داشت همیشه جای سوال است، در واقع ما به دنبال اتهام زنی نیستیم بلكه به دنبال یك راه حل هستیم و در واقع رهبری با مخاطب قرار دادن جوانان در نامه خود به دنبال حل این درد با دوای جوانان است.

وی افزود: امروز همه ما به عنوان یك مصلح در جامعه جهانی و یک مجموعه به هم پیوسته در دوران گذار در یك كشتی قرار داریم و به نوعی همه با هم همسفر هستیم، نامه رهبر معظم انقلاب یك درد مشترك را بازگو كرد، پس اگر امروز با یك نگرش جدید نتوانیم حامل حركت جوانان به سوی آینده باشیم آن وقت با دنیای متفاوتی که برای همه خطرآفرین خواهد بود مواجه می‌شویم.

وزیر امورخارجه با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب در نامه خود قدرت گفتمانی را نشان می دهند، تصریح كرد: كسانی كه پیرو رهبری بوده و مسؤولیتی را برعهده دارند باید این نیاز را درك كنند، همه باید به آینده‌نگری و توجه ویژه در زمینه جوانان با دیده احترام نگاه كنند تا در این مسیر توفیق حاصل شود./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات