۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۵۴۱۳۴۱
امام جمعه زابل:

تفکر‌ مهدویت سبب ایجاد جامعه اسلامی پویا می شود

حجت الاسلام کیخا گفت: هنگامی که قرآن را براساس نیازهای روز جامعه مورد توجه قرار دهیم، از قدرت عقل برای دستیابی بشر به سعادت استفاده کرده و مهدی موعود را منجی بشر و اجراکننده قرآن و احکام معرفی کنیم جامعه پویا و متحرک را برای آینده به وجود آورده‌ایم.
حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل

حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: زمینه‌سازی برای پذیرش حضرت مهدی(عج) از دیرباز در جوامع اسلامی آغاز شده است.

وی تأکید کرد: از دیدگاه اسلام راستین، بهترین راه برای آماده کردن زمینه ظهور، انتظار فعال است و همه باید از یأس و ناامیدی دوری کنند.

حجت الاسلام کیخا با اشاره به وظایف چهارگانه مسلمانان در عصر غیبت بیان‌ کرد: مهم‌ترین وظیفه شیعیان در این دوران انتظار و دومین وظیفه معرفت نسبت به امام زمان(عج) است که بنابر روایات در زمان غیبت، تعمق در فلسفه ظهور و‌ دلایل غیبت از واجبات است.

امام جمعه زابل اضافه کرد: وظیفه سوم، تقویت ایمان و چهارمین وظیفه زنده کردن سیره اهل بیت(ع) است که نپذیرفتن حکومت‌های طاغوتی و‌ پیروی از علمای عالم و عادل یکی از‌ مهم‌ترین ویژگی هایی است که جامعه امروز به آن نیازمند است.

وی در ادامه به سه عنصر مهم در مصون‌سازی جامعه از انحرافات اشاره کرد و اذعان داشت: اعتقاد به عاشورا، غدیر و مهدویت، جامعه اسلامی را در برابر تمام هجمه‌ها و انحرافات بیمه می‌کند.

حجت الاسلام‌ کیخا در پایان با تأکید بر اینکه تفکر مهدویت به ایجاد جامعه اسلامی پویا کمک می‌کند تصریح کرد: هنگامی که قرآن را براساس نیازهای روز جامعه مورد توجه قرار دهیم و از قدرت عقل برای دستیابی بشر به سعادت استفاده کرده و مهدی موعود را منجی بشر و اجراکننده قرآن و احکام معرفی کنیم جامعه پویا و متحرک را برای آینده به وجود آورده‌ایم./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات