۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۴۱۰۴۴
در راستای تحکیم بنیان خانواده صورت می گیرد؛

برگزاری دوره آموزش تربیت مربی خانواده ویژه طلاب خواهر چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره آموزش تربیت مربی خانواده ویژه طلاب دانش آموخته خواهر این استان خبر داد و گفت: این دوره در راستای تحکیم بنیان هر چه بیشتر خانواده ها برگزار می شود.
دوره اموزش تربیت مربی خانواده

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالتهای حوزه های علمیه تربیت نیروهای انقلابی متخصص است، گفت: به لطف الهی از سالهای گذشته تاکنون در این راستا اقدامات خوب و قابل قبولی در حوزه های علمیه خواهران این استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی جامعه با گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اگر یک روحانی می خواهد در جامعه و برای انجام رسالت تبلیغی خود موفق باشد باید در زمینه های مختلف به صورت ویژه و اختصاصی آموزش ببیند تا بتواند با گروه های مختلف جامعه و در زمینه های گوناگون حرف برای گفتن داشته باشد.

اسکندری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 500 دانش آموخته حوزه های علمیه خواهران این استان سازماندهی شده اند و بانک اطلاعاتی آنها آماده شده است، گفت: یکی از رسالتهای ما در قسمت دانش آموختگان این است که طلبه متخصص پرورش دهیم تا بتوانیم جوابگوی نیازهای گروه های مختلف جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در زمینه های گوناگون دوره های متنوع آموزشی با عنوان تربیت مربی در حوزه های علمیه خواهران استان برگزار شده است، افزود: در سالهای گذشته دورهای مختلف در زمینه تربیت مربی احکام، کودک، نوجوان، روایتگری، مداحی، فضای مجازی، نهج البلاغه، قرآن، نماز جماعت و سبک زندگی اسلامی برگزار شده تا آنجا که به جرأت می توان گفت در همه این زمینه ها مربیان متخصص تربیت کرده ایم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسیاری از مربیان آموزش دیده دانش آموخته خواهر استان در زمینه های مختلف و متناسب با درخواستهای مجموعه های مختلف به کارگیری شده اند، افزود: ارتباط حوزه علمیه خواهران استان با سازمانهایی همچون سپاه، کمیته امداد، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، سازمان تبلیغات و ستاد اقامه نماز ارتباطی دوسویه و بیشتر در راستای اعزام مبلغ در زمینه های درخواستی آنها است که به حمدالله امسال به اوج خود رسیده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در ماه جاری نیز از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با همکاری سازمان تبلیغات دوره تربیت مربی خانواده ویژه طلاب دانش آموخته برگزار می شود، خاطرنشان کرد: کسانی که در این دوره شرکت کنند و موفق به گذراندن دوره بشوند در پایان گواهی مربی گری دریافت می کنند و این خود در بکارگیری انها نقش مهمی خواهد داشت.

اسکندری برگزاری این دوره را در راستای تحکیم بنیان هر چه بیشتر خانواده ها بیان کرد و افزود: اگر سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف خواهد شد؛ به یقین ترویج سبک زندگی اسلامی باید از سوی مبلغان حوزه های علمیه صورت گیرد./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات