۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۴۰۸۹۹
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

آسیب های اجتماعی توطئه استکبار جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی توطئه استکبار جهانی است، گفت: طلاق و تک فرزندی از مصیبت های اجتماعی است که دیکته و نقشه شوم یهود صهیونیسم برای از بین بردن و ریشه کن کردن شیعه است.
حجت الاسلام سیدحسن ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله خویی در ادامه مباحث تهذیب نفس و مدیریت بر خویشتن گفت: طلاق، سرابی بیش نیست و در واقع فرد دچار رهایی نمی شود.

این استاد اخلاق افزود: انسان موجودی اجتماعی است که یکی از این اجتماعات ورود به یک زندگی و ازدواج است اما بحثی که مطرح است آیا زندگی تجردی مطلوب عقلی، شرعی و علمی دارد؟

وی ادامه داد: از جمله معضلاتی که گریبان گیر جوامع از جمله کشور ما شده است؛ وجود افراد مجرد می باشد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: از دیگر پدیده ها و مشکلات نوظهور اجتماعی، تک فرزندی است که نگاه در اغلب افراد، ازدواج نکنید کمونیسم جنسی است یا حضور و وجود کودک را مزاحم در زندگی می دانند که این ها مصیبت های اجتماعی است که دیکته و نقشه شوم یهود صهیونیسم برای از بین بردن و ریشه کن کردن شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی اظهار داشت: تک فرزندی یعنی زندگی روی مدار انزوا؛ آثار سوء تک فرزندی را باید در آینده کودک جستجو کرد که دچار اعتماد به نفس کاذب، انزوای سرد و نامطلوب، بیماری خجالتی، عدم هماهنگ شدن و نداشتن تعادل در کارهای گروهی و... خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق بیان معصومین و تاکید دین اسلام در محاسبه النفس گفته می شود بچه ات را ضایع نکن، حال و آینده اش را خراب نکن.

این استاد اخلاق با بیان اینکه سن جمعیتی کشور در معرض پیری قرار دارد، گفت: برای رهایی از این معضل و پاسخ به مطالبه رهبری هر خانواده حداقل باید 5 فرزند داشته باشد.

این کارشناس مذهبی افزود: اگر خانواده ها به همه درخواست های فرزند پاسخ دهند، کودکی با سطح توقع بالا، یکدنده و لجباز، وابستگی شدید کودک به پدر و مادر و اعتماد به نفس کاذب خواهند داشت که در دوره های نوجوانی، جوانی و میانسالی نیز آثار روحی، جسمی و روانی این تربیت ناصحیح ظهور و بروز خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی ادامه داد: آسیب های اجتماعی یک خطر جدی برای خانواده ها و کشور و نظام اسلامی است که یکی از نقشه های شوم در پروژه تهدید نرم صهیونیسم و استکبار جهانی است.

وی عنوان کرد: تعطیلی ازدواج در جوامع، ازدیاد طلاق، ایجاد تک فرزندی، فرار مغزها و شستشوی مغزها و ضایع کردن آن ها و تربیت آنها و فرستادن این جاسوس ها به کشور از دیگر برنامه های استکبار حیله گر جهانی است.

این استاد اخلاق با اشاره به آیه 6 سوره تحریم که خداوند می فرماید«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگها هستند، نگاهدارید.» افزود: باید خانواده ها را در مقابل این توطئه های دشمن مواظبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان شیعه باید از ابزار نوین رسانه ای جهت تبلیغ و نشر اسلام و فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنند، حوزه باید رادیوی مستقل در سطح جهان و شبکه تلویزیونی جهانی داشته باشد، باید در این عرصه تلاش و همتی جهانی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در پایان گفت: لشکرهای فاطمیون افغانستان، زینبیون سوریه، حزب الله لبنان، بدر عراق، سپاه قدس ایران و... همه نشان دهنده حضور سربازان اسلامی در منطقه و زیر نظر داشتن آن است، مبلغان دینی هم باید به این عرصه برسند./۹۷۰۵/پ202/ب1

ارسال نظرات