۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۳۸۴
به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می شود؛

دوره «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود حوزه خواهران چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود خواهر این استان خبر داد و گفت: این دوره به مدت دو روز، از تاریخ ۲۱ آذرماه به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می شود.
دوره طلیعه حضور

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود خواهر این استان خبر داد و گفت: این دوره به مدت دو روز، از تاریخ 21 آذرماه به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره هر ساله ویژه طلاب جدیدالورود و با هدف تشریح دوران طلبگی برگزار می شود، افزود: در دوره طلیعه حضور امسال بیش از 220 طلبه جدیدالورود خواهر شرکت خواهند کرد و با هویت زی طلبگی و ماهیت حوزه های علمیه بیشتر آشنا خواهند شد.

اسکندری با تأکید بر اینکه برگزاری دوره طلیعه حضور تجدید پیمان با امام زمان(عج) برای ماندن در مسیر اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: طلبه در بدو ورود به حوزه باید با اهداف، برنامه ها، بایدها و نبایدهای طلبگی و در یک کلام با دوران طلبگی آشنا شود تا بهتر بتواند تصمیم گیری کند و به یقین برگزاری چنین دوره هایی نقش مهمی در تصمیم گیری آینده طلاب خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوعاتی که در دوره طلیعه حضور امسال برای طلاب خواهر بیان می شود، افزود: آشنایی با جایگاه و اهداف طلبگی، ایجاد و تقویت انگیزه و آگاهی به زمان، تبیین عوامل رشد و افت تحصیلی، جایگاه طلبه در قرآن و عترت و کلام علما و انس با قرآن بخشی از موضوعاتی است که در دوره امسال مطرح می ‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به برنامه‌ های جانبی این دوره نیز خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه‌ کتابخوانی، مسابقه دلنوشته من به حوزه آمده ‌ام، تلخیص نموداری اهم مباحث سخنرانان از سوی طلاب، زیارت حرم حضرت معصومه(س) و دیدار با علما از برنامه های جانبی امسال دوره است که هماهنگی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

اسکندری همچنین با اشاره به سخنرانانی که در دوره امسال حضور خواهند داشت، تصریح کرد: در دوره طلیعه حضور امسال، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور و معاون تهذیب حوزه علمیه قم در موضوعات مربوطه سخنرانی خواهند کرد؛ همچنین آیت الله اسلامیان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان مهمان شرکت خواهند کرد و به عنوان استاد اخلاق از وجودشان بهره مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه برترین های این دوره همانند سال گذشته به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد، افزود: 40 نفر از برترین های این دوره در تابستان سال آینده از طرف مدیریت حوزه علمیه خواهران استان به اردوی زیارتی مشهد اعزام خواهند شد./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات