۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۴۰۱۷۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رسول مکرم اسلام بزرگ‌ترین بسیجی عالم آفرینش است

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به بسیجی بودن تمام انبیای الهی در تاریخ گفت: وقتی چهره‌ها و شخصیت‌های تاریخی را مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که تمام انبیای الهی بسیجی بوده و در میان آنها رسول مکرم اسلام بزرگ‌ترین بسیجی عالم آفرینش است؛ از این رو اقدامات این بزرگواران همواره بسیجی‌گونه بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در همایشی که به مناسبت هفته بسیج در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج با اشاره به پیروزی‌های بزرگ بسیجیان و جبهه مقاومت گفت: خداوند متعال پیروزی بر اشرار داعشی و آمریکایی و انگلیسی را به منزله هدیه‌ای باارزش به عنوان قدردانی از زحمات تمام بسیجیان تقدیم آنها کرد.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت سالروز هفته بسیج افزود: روز بسبج با حضور پرشکوه بسیجیان گرامی داشته شده است جا دارد این روز بزرگ را جشن بگیریم و اظهار شادمانی کنیم زیرا که نام ما در جماعت بسیجیان ثبت شده و در روز قیامت به این نام افتخار خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به بسیجی بودن تمام انبیای الهی در تاریخ اظهار کرد: وقتی چهره‌ها و شخصیت‌های تاریخی را مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که تمام انبیای الهی بسیجی بوده و در میان آنها رسول مکرم اسلام بزرگ‌ترین بسیجی عالم آفرینش است از این رو اقدامات این بزرگواران همواره بسیجی‌گونه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای بسیجی بودن شرایط و معیارهایی باید وجود داشته باشد ابراز کرد: برای بسیجی شدن موارد و شرایط بسیار متعددی وجود دارد در هر خطبه نماز جمعه در حقیقت بسیج و عنوان آن تفسیر می‌شود اگر از ایمان تقوا ولایت و امامت سخن به میان می‌آید در حقیقت  بسیج و بسیجی است که تفسیر و تبیین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به نخستین معیار بسیجی بودن افزود: نخستین مسئله‌ای که یک بسیجی به آن نیازمند است ایمان به خداوند و روز قیامت و جهان پس از مرگ و ایمان به رسالت و نبوت و امامت و ولایت است که اگر این ایمان را نداشته باشد بسیجی محسوب نمی‌شود.
وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون داشتن ایمان واقعی برای مومنان گفت: خداوند متعال در سوره نسا فرموده است ای کسانی که ایمان آورده‌اید ایمان بیاورید یعنی کسانی که مومن هستید بیایید به طور واقعی و عملی ملتزم به ایمان باشید.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به معیار دوم بسیجی بودن افزود: بسیجی باید انسانی توانمند و توانا باشد یعنی ضعیف و بدون روحیه نباشد و در برابر اجانب احساس خواری و کوچکی نکند بسیجی باید با عقلی روشن و اراده‌ای محکم و توانا زندگی کند.

وی در ادامه با اشاره به فرموده خداوند متعال پیرامون توانمندی بسیج نیروها در نبرد با دشمن عنوان کرد: خداوند متعال خطاب به پیامبر فرمود ای پیامبر مومنان را برای جنگ بسیج کن و به حرکت درآور آن گاه فرمود ای گروه مومنان اگر شما بیست نفر اهل نماز و روزه و بندگی باشید بر دویست نفر از دشمن فائق می‌آیید.

امام جمعه قزوین در ادامه شجاعت را از شرایط دیگر بسیجی بودن دانست و اضافه کرد: بسیجی باید شجاع باشد چون اسوه و الگوی او حضرت رسول و امیرمومنان(ع) است امیرمومنان سید و سرور شجاعان در خصوص شجاعت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند هر گاه در جنگ کار بر ما سخت می‌شد ما خود را در پناه شجاعت پیامبر قرار می‌دادیم.

وی در ادامه با اشاره به معیار بصیرت و دانایی در بسیجی بودن تاکید کرد: بسیجی اهل بصیرت است یعنی در شرایط متفاوت اولویت‌ها را تشخیص داده و بهترین گزینه را انتخاب می‌کند قرآن در معرفی بسیجیان اهل تقوا بیان می‌کند که آنها در هنگام رخنه شیاطین آنها را می‌شناسند چون بصیرت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به معیار دیگر بسیجی بودن تصریح کرد: بسیجی اهل صداقت است امیرمومنان(ع) در این رابطه می‌فرمایند نر مقصودی که تو داری تنها با نردبان صداقت به آن می‌ر‌سی اگر صداقت نباشد به مقصد نمی‌رسی از این رو من سپری محکم‌تر و نگه‌دارنده‌تر از صداقت نمی‌شناسم.

وی در پایان گفت: ما باید بسیج را دانشگاهی بدانیم که کتاب درسی آن قرآن کریم و نهج‌البلاغه است نباید به گونه‌ای باشد که در این دانشگاه حضور داشته اما درس آن را از متن قرآن و نهج‌البلاغه نخوانیم امیدواریم خداوند متعال همواره روحیه بسیجی را در ما زنده نگه دارد./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات