۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۳۹۷۶۳
حجت الاسلام محمدی:

ابوی استاد عابدی توجه ویژه ای به لقمه حلال و رعایت حقوق مردم داشت

داماد مرحوم عباسقلی عابدی با اشاره به توجه ویژه ایشان به لقمه حلال و رعایت حقوق مردم این مسأله را برای همه مردم به عنوان یک الگو مطرح کرد.
مراسم بزرگداشت مرحوم عباسقلی عابدی

حجت الاسلام محمدی استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سجایای اخلاقی و دینی مرحوم عباسقلی عابدی پدر بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین استاد احمد عابدی اظهار داشت: ایشان بعد از فوت همسرشان 11 سال زندگی کرد ولی هرگز ازدواج نکرد و دلیل عمده آن وفاداری به همسر سابق بود.

وی افزود: در عرض این مدت در غالب ایام سال مرتب روزه بود و یک وعده هم بیشتر غذا نمی خورد؛ شب ها زود می خوابید و دو ساعت قبل از نماز صبح بیدار شده و به حرم مطهر حضرت معصومه(س) می رفت و مشغول نماز شب و دعا و زیارت می شد و بعد از آن ساعت 7 صبح نیز پای درس پسرشان می رفتند و بعد پای درس مراجع دیگر می رفت و بعد از نماز ظهر به منزل می رفتند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: خیلی از اوقات بعد از نماز ظهر سر قبر همسر می رفت ولی مسأله مهم مقید بودن ایشان به لقمه حلال و پاک بود که خیلی دقت داشت تا لقمه شبهه ناک وارد زندگی شان نشود و دیدیم که در شب جمعه و شب شهادت رحلت پیامبر گرامی اسلام نیز دار فانی را وداع گفت.

وی در مورد علاقه ایشان به استاد عابدی نیز خاطرنشان کرد:  مرحوم عابدی با همه فرزندان خیلی خوب بود ولی به جهت جایگاهی که استاد عابدی پیدا کردند علاقه زیادی به ایشان پیدا کرده بودند و استاد عابدی بدون شک مرهون پدر هستند، چراکه در زمانی که ایشان برای طلبه شدن به قم آمده بودند، پدر ایشان از اصفهان شب های جمعه به قم می آمد و در حجره پیش ایشان بود تا کسی مزاحمتی برای ایشان ایجاد نکند تا از درس عقب نیافتد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جانبازی ایشان در جبهه های حق علیه باطل نیز عنوان کرد: مرحوم عابدی مدت زیادی در جبهه ها بودند و از وقتی که جنگ شروع شد مرتب به میادین می رفتند و هیچگاه کوتاهی از ایشان دیده نشده است، حتی در عملیات بدر که اعلام کردند عملیاتی بسیار خطرناک است و احتمالا همه شهید می شوند، اولین نفری که بلند می شود ایشان است که اعلام آمادگی می کند و به میدان می رود.

وی تأکید کرد: از نظر اعتقادی نیز انسان محکمی بود از جمله نسبت به نظام و انقلاب و گاهی اوقات وقتی برخی مسائل را می دید افسوس می خورد، ناراحت می شد و می گفت افرادی رفتند شهید شدند ولی امروز افرادی در حال سوء استفاده کردن هستند و نمی دانند این انقلاب با چه خون دل هایی به وجود آمده است.

حجت الاسلام محمدی زیارت امام رضا(ع) را یکی از علاقه های مرحوم عابدی دانست و تأکید کرد: در مدت حیات همسرشان بیشتر به مشهد می رفتیم، وقتی به شهر می رسید با همان حال خستگی به حرم می رفت و بعد از نماز ظهر اگر مجبورشان می کردیم کمی استراحت می کرد و دوباره به حرم می رفت، شب ها هم زود به حرم می رفت و اصلا عشق و برنامه اش زیارت بود.

وی یادآور شد: ایشان در ساخت مسجد امام حسین(ع) کمک کرده بود ولی میزان آن مشخص نیست، حسینیه ای هم که جدیدا هم محله ای ها خریداری کرده بودند کمک زیادی کرده بود و برای مجالس امام حسین(ع) و قرآن خرج می کرد، ولی باز هم تأکید می کنم نکته اصلی که از زندگی ایشان برای همه ما الگو است، مراقب حلال و حرام بودن ایشان بود و این که حقی از کسی ضایع نشود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات