۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۳۹۳۰۵
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

شناخت خردمندانه و نحوه مواجهه با فضای مجازی از ضرورت های امروز طلاب است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، شناخت خردمندانه و نحوه مواجهه با فضای مجازی را از مهمترین ضرورتهای طلاب برای ورود به این فضا دانست و گفت: باید سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی فراگیر شود که در این زمینه نقش طلاب غیرقابل انکار است.
حجت الاسلام یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دوره آموزش مهارتهای فضای مجازی ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران استان که به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به روشهای تبلیغی امروز در مبانی دینی تصریح کرد: وقتی در گذشته این روایت امام محمدباقر(ع) را می خواندیم که صبح جمعه ای امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد و در کنار خانه خدا با همه مردم سخن خواهند گفت و همه صدا انا الحق ایشان را خواهند شنید، به دنبال یک اعجاز بودیم اما امروز با وجود فضای مجازی و ماهواره و پیشرفت تکنولوژی پی می بریم که این امر شدنی است و نیاز به اعجاز خاصی هم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ظهور امام زمان(عج) در شرایط کنونی قطعا با تکنولوژی روز همراه خواهد بود، افزود: یاران امام زمان(عج) نیز باید برای تبلیغ دین و نشر معارف ناب اسلام مجهز به برترین علوم باشند و این محقق نمی شود مگر اینکه همه افراد نسبت به فضای مجازی شناخت و آشنایی کامل داشته باشند.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه طلاب باید حکم شرعی، تکلیف دینی و انقلابی خود را از بیان رهبری بگیرند، اظهار کرد: بحث فضای مجازی یکی از دغدغه های مهم رهبری است که در این میان توصیه و تذکرات بسیار مهمی به طلاب داشته اند.

وی ضرورت شناخت فضای مجازی برای طلاب را یکی از مهمترین دغدغه های رهبری در سالهای اخیر بیان کرد و ادامه داد: توجه به فرصت بودن اینترنت و فضای مجازی و پرهیز از تهدید انگاری صرف نسبت به آن یکی از خواسته های رهبری از طلاب است که باید مورد توجه جدی انها قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فضای مجازی بستری برای نشر افکار باطل است، گفت: طلاب باید این فضا را فرصتی برای نشر و تبلیغ دین و پاسخ به شبهات و افکار انحرافی بدانند و از آن نهایت بهره را ببرند و این همان خواسته به حق رهبری از روحانیت است.

این مقام مسؤول با اشاره به سرمایه گذاری همه جانبه دشمن برای فضای مجازی تصریح کرد: از آنجایی که مخاطبان این فضا نامحدود است و بیشتر جوانان از این فضا استفاده می کنند؛ بنابراین دشمن همه توان خود را معطوف به این فضا کرده تا بتواند جامعه خصوصا نسل جوان را منحرف کند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال گسترش ناتوی فرهنگی است و برای تحقق اهداف خود فضای مجازی را انتخاب کرده است که می طلبد طلاب با شناخت آسیبها و با کسب مهارتهای این فضا وارد میدان عمل شوند و نگذارند دشمن به خواسته های خود برسد.

حجت الاسلام رحمانی، شناخت خردمندانه و نحوه مواجهه با فضای مجازی را از مهمترین ضرورتهای طلاب برای ورود به این فضا دانست و گفت: باید سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی فراگیر شود که دنقش طلاب در این زمینه غیرقابل انکار است.

وی در پایان با اشاره به رشد چشمگیر حوزه های علمیه خواهران در زمینه فضای مجازی خاطرنشان کرد: به حمدالله امروز بستر لازم برای ورود طلاب خواهر در فضای مجازی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نه تنها در سطح کشور بلکه در عرصه بین الملل نیز فراهم شده است که باید این فرصت را قدر بدانیم و از آن نهایت استفاده را انجام دهیم./9457/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات