۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۳۸۸۶۸
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

زیارت امام رضا باید همراه با شناخت و معرفت باشد

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: زیارت امام رضا(ع) باید همراه با شناخت و معرفت باشد.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران روز پایانی ماه صفر در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون اراک، با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) باید همراه با شناخت و معرفت باشد، گفت: امام رضا(ع) را با معرفت و شناخت به حق از ایشان زیارت کنید. یعنی بدانید که امام و پیشوای شیعیان است و رفتار خود را با ایشان هماهنگ کنید.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با معرفت به حق امام هشتم(ع)، اظهار داشت: معرفت به حق امام رضا(ع) به معنی الگو گرفتن از ایشان و انجام تمام امورات بر طبق سیره عملی و زندگی امام هشتم(ع) است.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: ابوهاشم جعفری، داود بن قاسم بن اسحق بن عبدالله بن جعفر بن ابیطالب مردی عظیم القدر، بزرگوار، متقی، عالم‏ و با تدبیر بوده و ائمه اطهار علیه السلام از حضرت امام رضا علیه السلام تا امام زمان علیه السلام را درک کرده و از تمامی آنان  روایت کرده است.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: دایی ابوهاشم جعفری فردی بود  که با خدا و دین تناسبی نداشت و دارای عقاید انحرافی در رابطه با پروردگار بود، یک نفر خدمت امام رضا(ع) رسید و به ایشان گفت، آیا اطلاع دارید که ابوهاشم با دایی خود رفت و آمد دارد؟ امام تعجب کردند و زمانی که ابوهاشم جعفری خدمت امام هشتم(ع) رسید به او فرمودند: شنیده ام که با عبد الرحمن بن یعقوب رفت و آمد داری، حقیقت دارد؟ ابوهاشم در پاسخ گفت: بله، او دایی من است، امام فرمودند: آیا می دانی این فرد در رابطه با ذات مقدس خداوند، حرف های بدی می زند؟ ابوهاشم پاسخ داد: من با عقاید او کاری ندارم و فقط به دلیل نسبت خویشاوندی، با او رفت و آمد دارم، امام رضا(ع) فرمودند: یا با او بنشین و ما را رها کن یا با ما بنشین و او را رها کن، هم نشینی با کسی که مخالف با ذات خدا است معصیت دارد.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به تعقیب لشکر حضرت موسی(ع) از سوی لشکر فرعون، گفت: زمانی که دو لشکر در رود نیل به یکدیگر رسیدند، حضرت موسی(ع) عصای خویش را به آب زد، رود شکافته شد و اصحاب ایشان حرکت کردند، در لشکر حضرت موسی(ع) پسر جوانی حاضر بود که پدر او در لشکر فرعون شمشیر میزد، به محض شکافته شدن رود نیل و تلنبار شدن امواج آب روی یکدیگر، اشک های پسر جاری شد و به قصد راهنمایی و مناظره با پدر به سوی او رفت و با لشکر فرعون غرق شد.

وی افزود: حضرت موسی(ع) راجع به آن جوان فرموده اند که شامل رحمت خدا شده و به بهشت می رود اما کسانی که با گناهکاران هم نشین شوند زمان نزول عذاب از سوی خداوند، در امان نخواهند بود.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) دائم می فرمودند، زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارند و به یکدیگر واگذار کنند، باید منتظر عذاب خدا باشند، عذاب خدا شامل بی احترامی، بی رحمی و افزایش نرخ در جامعه است.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان سخنی از امام علی(ع)، گفت: پیامبر اکرم(ص) به ما دستور داده است که پس از مشاهده گناهکار، چهره خود را در هم بکشیم.

حجت الاسلام فرخی بیان کرد: خداوند به حضرت شعیب(ع) وحی فرستاد که ۱۰۰ هزار از امت تو را قرار است عذاب کنم، ۴۰ هزار گناهکار در میان آنان است و ۶۰ هزار نفر از آنان انسان های خوبی هستند، حضرت شعیب(ع) فرمود: خداوندا آن ها بد هستند، افراد درستکار چه گناهی کرده اند که باید بمیرند؟ خداوند فرمود: آنان با گناهکاران کنار می آیند و بر آن ها بخاطر من غضب نمی کنند.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به بخشی از کتاب داستان های شگفت شهید آیت الله دستغیب، اظهار داشت: شیخ محمد حسین ۵۰ سال پیش از عراق برای زیارت امام رضا(ع) به ایران آمد، در انگشت دست او دمل دردناکی شکل گرفت که بسیار دردناک بود، پزشک مسیحی گفت عفونت خطرناک و ریشه دار است و باید انگشت قطع شود، شیخ محمد حسین نپذیرفت و به خانه رفت شب را در منزل به اشک و ناله گذراند و صبح راضی به بریده شدن انگشت خود شد، دکتر مسیحی این بار گفت عفونت گسترش یافته و دستت باید از مچ قطع شود شیخ محمد حسین نپذیرفت تا این که عفونت به کتف و کل بدن رسید، برای وداع به حرم امام رضا(ع) رفت و شروع به ناله کرد تا به خواب رفت، در عالم خواب امام هشتم(ع) را دید که دستی از کتف تا نوک انگشتان او کشید و فرمود دستت شفا پیدا کرد، زمانی که بیدار شد دردی نداشت اما برای اطمینان بیشتر از سلامتی به پزشک مراجعه کرد دکتر مسیحی حیرت زده به شیخ گفت، مسیح را دیده ای؟ شیخ داستان شفای خود را برای پزشک مسیحی توضیح داد./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات