۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۶۵۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

دولت برای گرانی «کتاب» تدبیر کند

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: گاهی هزینه بالای کتاب موجب می‌شود مردم از خرید کتاب صرف نظر کنند، در این راستا لازم است دولت قیمت کتاب را کاهش دهد تا این کالای فکری آسان تر در دسترس مردم قرار گیرد.
حجت الاسلام نعمت اللهی

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور گفت: عدم فرهنگ سازی لازم در جامعه از جمله عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور است؛ در جامعه کودکان با کتاب و کتابخوانی آشنا نشده‌اند و اینکه کودکان تنها به مطالعه کتاب‌های درسی بپردازند سهم مهلک است.

وی در ادامه افزود: همچنین عوامل مختلف فکری، فرهنگی و اقتصادی در کتابخوانی تاثیر گذار هستند، گاهی مسایل معیشتی و مشکلات موجب خستگی و دوری از کتاب می‌شود.

حجت الاسلام نعمت اللهی سپس درباره بهره بری مناسب از فضای رسانه ابراز داشت: در دنیای امروز رسانه‌ها بخشی از اوقات مردم را گرفته‌اند، بنابراین لازم است از اخبار، اطلاعات و برنامه‌های علمی در فضای مجازی به خوبی استفاده شود، ولی متاسفانه سواد رسانه‌ای مطلوب وجود نداشته و مردم به شکل نادرست از رسانه بهره می‌برند.

وی با بیان خلاهای موجود در زیرساخت‌های فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: لازم است در جامعه انگیزه‌های گوناگونی برای کتابخوانی ایجاد شود که البته متولیان فرهنگ به این نکته نمی‌پردازند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: همچنین مشکل اقتصادی سبد خرید مردم را تهی کرده و گاهی هزینه بالای کتاب موجب می‌شود مردم از خرید کتاب صرف نظر کنند، در این راستا لازم است تمام مسؤولین امر تلاش کرده و دولت قیمت کتاب را کاهش دهد تا این کالا آسان تر در دسترس مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به راه‌کارهای راه یابی فرهنگ کتابخوانی در سبک زندگی مردم عنوان کرد: تشویق و ترغیب و آشنا سازی دانش آموزان با کتاب‌های غیر درسی و داستانی، قرار دادن قفسه‌های کتاب در مکان‌های عمومی و تخصیص بخشی از فعالیت‌های صدا و سیما و نهادهای آموزشی به کتابخوانی از جمله کارهایی است که در گرایش سبک زندگی مردم به سمت کتابخوانی تاثیرگذار هستند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در پایان گفت: تا افکار و اذهان آرام نداشته باشند نمی‌توانند مطالعه کنند، بنابراین مسؤولان و متولیان باید شرایط را فراهم ساخته و با تصویب یارانه‌هایی قدرت خرید مردم برای کتاب را افزایش دهند./955/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات