۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۳۸۴۸۹
رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

دوران دفاع مقدس سرشار از حماسه، شور و شعور است

حجت‌الاسلام فقیه با بیان این که از خودگذشتگی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس گویای اراده یک ملت است، گفت: دوران دفاع مقدس سرشار از حماسه، شور و شعور است.
دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، پنجمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی ویژه گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد و با یاد و خاطره شهید مدافع حرم، وحید فرهنگی والا در محل سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی طی این همایش اظهار داشت: باید خاطره‌های ارزشمند دوران هشت‌سال دفاع مقدس به نسل‌های امروزی و نسل‌های آینده انتقال یابند. هرلحظه که از دفاع مقدس سخن گفته می‌شود، سرشار از حماسه، شور و شعور است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس ایثارگرانی داشت که اجر و پاداش الهی آنها را نمی‌توان در کفه‌ ترازو قرار داد، به گفته امام علی(ع) کار باارزشی همچون از خودگذشتگی،گویای اراده قوی آن فرد است.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این که از خودگذشتگی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس گویای اراده یک ملت است، افزود: چگونه با زبان می‌توان رزمنده‌ای را که به تنهایی مقابل ده‌ها تانک ایستاد را توصیف و ارزش ایثارگری او را بیان کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین حضور عالمانه رهبر معظم انقلاب در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف جنگ گویای معنای بزرگی از اراده ملت و مردم ایران و یکی از دلایل پیروزی ماست.

حجت الاسلام فقیه با اشاره به اینکه امروز نمی‌توان روح ولایت‌مداری مردم را مورد اندازه‌گیری قرار داد، اعلام کرد: حضور بالای ۲۰میلیون‌نفری مردم عاشق اباعبدالله‌الحسین جلوه‌ای از روح باتقوا و شجاع این مردم است که درس‌گرفته مکتب سالار شهیدان هستند.

وی در ادامه برگزاری سلسله جلسات شب خاطره را حرکتی ارزشمند خواند و گفت: باید خاطره‌های ارزشمند دوران هشت‌سال دفاع مقدس به نسل‌های امروزی و نسل‌های آینده انتقال یابند و برگزاری چنین برنامه‌هایی در این راستا بسیار ضروری است.

همچنین سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که جنس انقلاب ما عاشورایی است و به همین خاطر ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: انقلاب ما متاثر از فرهنگ عاشورایی است و به همین خاطر این انقلاب توقف‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: ما در نسل چهارم انقلاب نیز شاهد مشتاقان شهادت و ایثار هستیم که نمونه آنها شهید وحید فرهنگی است که با خون خود، فرهنگی‌های بسیاری را می‌پرورانند.

کریمیان با ارزشمند خواندن جلسات شب خاطره اعلام کرد: هر راوی در عرصه دفاع مقدس، در واقع ادامه‌دهنده رسالت رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی در همین خصوص تاکید کرد: از آنجا که هر سخنی در قالب هنر ماندگار و جاودانه می‌شود، لازم است هنرمندان بیشتر در زمینه دفاع مقدس فعالیت کرده و آثار متعددی در این حوزه خلق کنند.

فرمانده سپاه عاشورا در آذربایجان‌شرقی در ادامه بیان کرد: مصادیق فراوانی میان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و واقع عاشورا می‌توان برشمرد. جنس انقلاب ما عاشورایی است و به همین خاطر ماندگار خواهد بود./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات