۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۳۸۴۰۴
آیت الله نوری همدانی:

بقاع متبرکه و امامزادگان مرکز نشر فرهنگ اهل بیت باشند/ ضرورت سرمایه گذاری برای اجرای احکام قرآن در جامعه

حضرت آیت الله نوری همدانی احیای معارف قرآنی در جامعه اسلامی را امری ضروری دانست و گفت: معارف قرآنی باید احیا شود تا اثر خود را در رفتار جامعه بگذارد.
دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار رییس و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تسلیت مجدد وقوع زلزله و جان باختن جمعی از هموطنان در استان کرمانشاه، برای آسیب دیدگان و زلزله زدگان آرزوی صبر و توفیق کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وقف در آموزه های دینی و اسلامی، افزود: در بقاع متبرکه و امامزادگان باید فرهنگ اهل بیت(ع) منتشر شود و اخبار و روایات اهل بیت(ع) مورد توجه باشد تا مردم آشنایی لازم را پیدا کنند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت می فرماید «عالم کسی است که فعلش قول او را تصدیق کند یعنی رفتار و گفتار او هماهنگ باشد و اگر کسی اینگونه نبود عالم نیست».

وی ادامه داد: بر اساس روایات در قلب عالم سفاهت و غفلت وجود ندارد، سفاهت ساده اندیشی مفرط است یعنی کسی که نمی تواند ریشه مطالب را درک کند و بصیرت لازم را ندارد، این در حالی است که عالم باید هوشیار باشد به ویژه در دنیای کنونی که بیدار بودن بسیار مهم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که  قرآن می فرماید اموال نباید در دست سفها قرار گیرد، ابراز داشت: اموال به اندازه ای زیاد نیست که هر گونه خرج شود باز هم کافی باشد، علامه طباطبایی می فرماید مال دنیا برای همه مردم است اما انسان سفیه عقل و درک صحیح ندارد و افرادی همانند ترامپ اینگونه هستند.

وی عنوان کرد: عالم باید بصیر و بینا باشد و ریشه مطالب را درک کند، اگر علما در انقلاب به میدان نیامده بودند انقلاب پیشرفت نمی کرد، عالم به واسطه تعلیمات دینی مورد توجه و احترام مردم است و علما شایسته ترین افراد برای خدمت در عرصه های گوناگون هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انسان به هیچ بنده ای نباید به دید حقارت نگاه کند چرا که در میان مردم افرادی در سطح بسیار بالا وجود دارند و خدمت به این مردم اهمیت دارد.

وی با تقدیر از فعالیت های و تلاش های رییس سازمان اوقاف، اضافه کرد: خوشبختانه در مدت تصدی شما خدمات بزرگ فرهنگی علمی انجام شد و باید دقت داشت که توجه به حفظ و قرائت قرآن بسیار مهم است اما باید برای اجرای احکام قرآن سرمایه گذاری شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی احیای معارف قرآنی در جامعه اسلامی را امری ضروری دانست و گفت: معارف قرآنی باید احیا شود تا اثر خود را در زندگی و رفتار جامعه داشته باشد و بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با اشاره به برخی کمبودها در جامعه، افزود: افرادی همچون امام جمعه، قاضی و مسائل دیگر در جامعه کم داریم، چون مرکزی برای تربیت این افراد وجود ندارد؛ مراکزی باید برای تربیت عالمان برای اجرای قرآن و تربیت افراد مورد نیاز جامعه وجود داشته باشد/1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات