۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۳۹۸
مدیر کل اداره اوقاف استان قزوین:

اربعین نماد حضور و عظمت شیعه را نشان داد

حجت الاسلام عادل گفت: اربعین یک رویداد عظیم است که نماد حضور و عظمت شیعه را نشان می‌دهد و مردم با شرکت در این همایش نشان دادند که در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی ایستاده‌اند.
حجت الاسلام غلامرضا عادل اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اداره اوقاف استان قزوین ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد گفت: اربعین یک رویداد عظیم است که نماد حضور و عظمت شیعه را نشان می‌دهد و مردم با شرکت در این همایش نشان دادند که در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی ایستاده‌اند.

وی در ادامه افزود: بخشی از هزینه‌های وقف را برای دایر کردن موکب در نجف و کربلا و خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) اختصاص دادیم در این موکبها با روزانه 5000 نان و 116000 پرس وعده غذایی از زوار پذیرایی می‌شد.

مدیر کل اداره اوقاف استان قزوین با اشاره به برگزاری نماز جماعت و سخنرانی در موکبها خاطرنشان کرد: تعدادی از علما و روحانیان در موکب استان قزوین برای پاسخگویی به مسائل شرعی و سوالات مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام عادل ابراز داشت: با تلاش و همت خالصانه خادمان اباعبدالله(ع) ده هزار بسته فرهنگی را که شامل جانماز، قرآن و زیارت عاشورا بود در اختیار زائران قرار دادیم.

این مسؤول با اشاره به برپایی ده روز موکبها در نجف اظهار داشت: اداره کل اوقاف استان قزوین با اداره کل اوقاف استان ایلام موکبی را به صورت مشارکتی دایر کرد و در این موکبها 62 نفر خادم به صورت صلواتی خدمت رسانی می‌کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: امامزاده زبیده خاتون استان قزوین هم موکبهایی را در نجف برپا کرده بودند و خالصانه و عاشقانه به زوار خدمت رسانی می‌کردند.

مدیر کل اداره اوقاف استان قزوین با اشاره به ثبت موقوفات جدید در استان خاطر نشان کرد: اداره اوقاف استان قزوین 24 وقف جدید داشته که 5 وقف از این موقوفات دارای درآمد است 2 وقف جدید هم در هفته وقف خواهیم داشت.

حجت الاسلام عادل با اشاره به زمینهای موقوفی در روستای حسن آباد عنوان کرد: زمینی برای برگزاری کلاسهای قرآن و عزاداری در اختیار اداره اوقاف قرار گرفت.

این مسؤول ابراز داشت: 163 مبلغ از استان قم در ماه محرم و صفر در مساجد استان قزوین برای تبلیغ حضور پیدا کردند، اداره اوقاف 5 میلیارد برای ازدواج افراد بی بضاعت و 4 میلیارد برای بقاع متبرکه هزینه کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: 375 ویژه برنامه در سطح استان داشته‌ایم، آرامش بهاری، جشن علوی، بصیرت عاشورایی در دهه محرم، سوگواره یاس نبوی در بقعه‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مدیر کل اداره اوقاف استان قزوین در پایان گفت: به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) قرائت دعای ندبه و زیارت نامه پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) را در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه خواهیم داشت./955/پ202/ب1

ارسال نظرات