۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۳۸۳۷۸

کپی کردن در تولید محتوا یعنی بی احترامی به شعور مخاطب

مدرس کارگاه اهمیت تولید محتوا در کسب‌های نوپا برای تأثیر محتوای تولید شده برای مخاطبین اعتمادسازی را ضروری خواند و گفت: لازم است تولید کنندگان محتوای شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار با مخاطبان خویش صمیمیت داشته باشند.
کارگاه اهمیت تولید محتوا در کسب و کارهای نوپا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه رسانههای دیجیتال، مهدی شهبازی، مدرس کارگاه اهمیت تولید محتوا در کسب و کارهای نوپا و دیجیتال در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال برای تأثیر محتوای تولید شده برای مخاطبین اعتمادسازی را ضروری خواند و گفت: لازم است تولید کنندگان محتوای شبکه های اجتماعی برای کسب و کار با مخاطبین خود نزدیکی و صمیمیت داشته باشند .

 درگیر کردن احساسات مخاطبان در کسب درآمد دیجیتالی را بسیار موثر عنوان کرد و افزود: نباید از واقعیت ها دور شد و منطق را کنار گذاشت اما بکار گیری احساسات و عواطف نیز لازمه فروش محصول در دنیای دیجیتال است.

مدرس این کارگاه در ادامه به اهمیت محتوای با کیفیت اشاره کرد و گفت: در تولید محتوای الکترونیکی قدرت ازآن کسی است که محتوای عالی داشته باشد.

وی قدرت بالا در نگارش، جمله بندی، شناخت دقیق مخاطب هدف، نوشتن عنوان جذاب، خلاقیت و ایده پردازی را از دیگر مهارتهای تولید محتوا برای کسب و کارهای نوپا و دیجیتالی عنوان کرد.

وی گفت: قبل از تولید هر محتوایی دلایل تولید را بدانیم و از خود سوال کنیم که هدف از تولید محتوا چیست؟ از محتوایی که می‌خواهیم تولید کنیم و انتشار دهیم چه انتظاری داریم؟ مخاطبین چه کسانی هستند؟ چه نوع محتوا و از چه جنسی تولید کنیم؟

مهدی شهبازی همچنین مزیت رقابتی و متمایز بودن محتوای تولید شده با سایر رقبا را از ویژگی های محتوای دست اول و جذاب دانست.

این مدرس کارگاه در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از تولیدکنندگان محتوا خواست تا از کپی کردن خودداری کنند این احترام به فهم مخاطب است.

وی افزود: به جای کپی می توانیم محتوای دیگران را بازآفرینی کرد.

شهبازی پایه و اساس هر محتوایی را متن دانست و افزود: پیدا کردن ارتباط بین کلمات کلیدی، شروع با یک کلمه کلیدی و بهینه سازی متن براساس استراتژی، نوع کانال و نوع مخاطب سه ترفندی است که می‌توان در زمان شروع محتوا نویسی به کار برد.

مدرس این کارگاه آموزشی در ادامه به اهمیت رسیدن محتوا به دست مشتری اشاره کرد و گفت: شبکه های اجتماعی قدرتمند ترین و مؤثرترین کانال ارتباطی با مشتریان است.

وی تولید کنندگان محتوا را به شناخت بستر مناسب برای انتشار محتوا دعوت کرد و افزود: بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام و بیش از ۲۰ میلیون در اینستاگرام حضور دارند.

مهدی شهبازی زمان انتشار محتوا را نیز مهم دانست و گفت: در حالت عادی بهترین زمان انتشار از ساعت ۲۱ تا یک بامداد و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ است.

وی گفت: مدیریت تولیدکنندگان روی محتوا و انتشار آن ضروری است و تولیدکنندگان بایستی از بازخورد محتوای تولید شده مطلع باشند.

مدرس کارگاه یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود: اطلاع از میزان بازخورد، اضافه شدن اعضا، استقبال مخاطبین، افزایش فروش محصول از اطلاعاتی است که لازم است تولید کننده محتوا از آن آگاه باشد.

شهبازی در ادامه به برخی مشکلات تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مصرف زیاد هزینه و وقت زیاد، نداشتن ایده، نداشتن مهارتهای کافی، عدم شناخت مخاطبین و مواردی که به آن علاقمند هستند از جمله این مشکلات است.

وی اضافه کرد: با تمام این سختی و مشکلات، محتوا ارزش تولید کردن را دارد.

مهدی شهبازی در این کارگاه به تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت محتواهای تولید شده نیز اشاره کرد و گفت: محتواها از نظر مدت زمان تأثیر گذاری متفاوت هستند و باید در گرفتن نتیجه از محتواهای تولیدی صبور بود.

ایمان حیدری مدرس دیگر این کارگاه در ادامه تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را در حال حاضر بهترین ابزار برای ارتباط با مخاطبان دانست و برای حفظ این ارتباط حضور پیوسته در این شبکه ها را ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: باید مطالبی در شبکه های اجتماعی بگذاریم که ازنظر دیگران و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند.

این مدرس کارگاه اضافه کرد: اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی می‌کنید.

ایمان حیدری گفت: به دوستان خود با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنید شما اگرچه شاید خیلی حرفه‌ای نباشید اما به اصول حرفه‌ای این کار اهمیت می‌دهید.

به گفته وی فقط تولید محتوا کافی نیست، باید از تولید محتوا هدفی داشت و این را به مخاطب نیز انتقال داد.

حیدری به انتخاب سرتیترهای عالی و مهم تأکید کرد و گفت: چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه‌ای مناسب برای به اشتراک گذاری انتخاب شوید، چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرچه محتویات بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده‌تر می‌شود،افزود: سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست، بلکه کیفیت اصل می‌باشد، بنابراین کیفیت را به کمیت ترجیح دهید./۹۹۸/د۱۰۳/س

ارسال نظرات