۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۳۸۳۵۵
آیت الله استادی:

عمل به فرمایشات اهل بیت انسان و جامعه را اصلاح می کند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که عمل به فرمایشات اهل بیت(ع) انسان و جامعه را اصلاح می کند، گفت: انسان در تمام مراحل زندگی خود باید پیرو پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) باشد تا به سعادت برسد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه صبح امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله سبحانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به عواملی که سبب پیشرفت و پیروزی اسلام شد، گفت: پیامبر در مسیر پیروزی اسلام و تبلیغ دین رنج ها و سختی های بسیاری را متحمل شدند.

وی افزود: از مهم ترین عوامل پیشرفت و پیروزی اسلام اخلاق رسول گرامی اسلام بوده است، اخلاق پیامبر اکرم(ص) بسیار مؤثر بود یعنی اگر از تقوا و عدالت صحبت می شد پیامبر خود مجسمه تقوا و عدالت بودند و در اخلاق و رفتار ایشان مشاهده می شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تا اخلاق در جامعه درست نشود امور اصلاح نخواهد شد، اظهار داشت: جامعه صالح باید پیرو اخلاق پیامبر اسلام باشد یعنی در جامعه اسلامی نباید شاهد دروغ، خیانت و بی تقوایی باشیم.

وی ادامه داد: انسان در تمام مراحل زندگی خود باید دنباله رو پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) باشد تا به سعادت برسد، زندگی، سیره و اخلاق پیامبر اسلام ثبت شده و باید سرلوحه کار مسلمانان باشد و به خوبی برای جامعه تبیین شود.

آیت الله استادی با بیان این که اگر به سیره رسول اکرم(ص) عمل شود جامعه در معنویات پیشرفت می کند، ابراز داشت: پیامبر جز برای خدا غضب نمی کرد که اگر همین اخلاق و سیره در هر جامعه ای باشد آباد می شود، باید بررسی کرد که آیا درگیری های امروز جامعه برای خدا است؟ متأسفانه بسیاری از درگیری های موجود برای اهداف دنیوی و مال و مقام است.

وی عنوان کرد: غیرت دینی بدان معنا است که هرجا دین الهی در خطر قرار گرفت انسان وارد شود و ایستادگی کند اما امروز می بینیم که از این موضوع به سادگی عبور می شوند و عده بسیاری در امور دنیا درگیری پیدا می کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه یکی از ویژگی های مؤمن را حلم در زمان غضب دانست و خاطرنشان کرد: اجرایی کردن فرمایشات اهل بیت(ع) انسان و جامعه را اصلاح می کند، پیامبر اسلام با قول و فعل خود کار خوب را تحسین و تقویت و کار زشت را تقبیح و تضعیف می کردند که متأسفانه امروز به این مسأله خیلی توجه نمی شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات