۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۰۹۵
امام جمعه تبریز:

زمان شناسی و بصیرت ویژگی دانشجویان پیرو خط امام است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که زمان شناسی و بصیرت از ویژگی های دانشجویان پیرو خط امام و رهبری است، گفت: تهدید امروز دشمن در عرصه های فرهنگی و عقیدتی متمرکز شده است.
دیدار مسئولان شبستر با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار با امام جمعه، مسؤولان و دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان شبستر با تأکید بر این‌که رمز تداوم انقلاب اسلامی ایران در ولایت‌مداری و  حضور در صحنه مردم خلاصه می‌شود، اظهار داشت: نسل جوان انقلاب بصیرتی کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس ندارند.
وی با بیان این‌که مهم‌ترین توطئه دشمنان نظام جدایی جوانان از ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: غرب به خوبی فهمیده که ولایت فقیه منشاء بصیرت و روشنگری ملت در برابر توطئه های دشمنان است، از این رو به دنبال نفوذ در مراکز آموزش عالی برای انحراف در افکار و اندیشه های نسل جوان می باشد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که زمان شناسی و بصیرت از ویژگی های دانشجویان پیرو خط امام و رهبری است، گفت: تحصیل، تهذیب و در کنار آن ورزش سه محور اساسی برای رشد جوانان انقلابی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد، قطعا پویایی نسل جوان منجر به تعالی کشور در عرصه های بین المللی خواهد بود.
وی با تأکید بر این‌که باید دانشجویان با آگاهی و زمان شناسی و به دور از سیاست زدگی و جناح گرایی در تحقق اهداف عالی نظام اسلامی ایران گام بردارند، گفت: برای مقابله با نفوذ دشمن و دفاع از خاک‌ریزهای اعتقادی، تحصیل، تهذیب و ورزش باید مهم‌ترین اولویت جوانان و دانشجویان باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تهدید امروز دشمن در عرصه های فرهنگی و عقیدتی متمرکز شده است، گفت: امروز نسل جوان با جنگی خطرناک تر از جنگ تسلیحاتی روبه‌روست، دشمن به دنبال راه‌های نفوذ و استفاده از ابزارهایی است که به جای جسم مردم، ذهن، روح و مبانی عقیدتی و فکری و فرهنگی ملت را هدف قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و مذهبی قشر تحصیل‌کرده جامعه به ویژه دانشگاهیان را لازمه تعالی معرفتی کل جامعه دانست و افزود: دانشجویان باید از آگاهی سیاسی بالایی برخوردار بوده و تنها در خط ولایت گام بردارند و نباید در بازی‌های سیاسی جناح های مختلف ورود پیدا کنند.
وی سیاست زدگی و جناح گرایی دانشجویان را آفتی برای تحصیل و تعالی علمی دانشگاهیان دانست و گفت: اعتقاد دارم شناخت و آگاهی دانشجویان از مسائل سیاسی باید در سطح اعلای خود قرار داشته باشد، اما نباید این مسأله با سیاست‌زدگی و گرفتاری دانشگاهیان در بازی‌های سیاسی جناح های مختلف اشتباه گرفته شود.
همچنین در ادامه ابتدای این دیدار، حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر به ارایه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه های شهرستان شبستر پرداخت و اظهار داشت: این خطه از آذربایجان همواره در طول تاریخ مهد پرورش علما و اندیشمندان بسیاری بوده است./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات