۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۳۷۹۲۴
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت از برنامه‌های اصلی دشمنان است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های اساسی دشمنان اسلام این است که بین مردم و روحانیت فاصله ایجاد کنند، آن هم به این بهانه که روحانیت نمی‌داند نیاز امروز جامعه و مشکل جوانان چیست.
حجت الاسلام یوسف جمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی صبح امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) اهرم گفت: امروز انقلاب ما ریشه در کربلا دارد و مادران شهدا با تأثیر از کربلا با اشتیاق فرزند خود را به مبارزه با دشمنان اسلام می‌فرستند این یعنی امام حسین (ع) به هدف خود که زنده کردن جامعه بود رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: وجود مبارک اباعبدالله الحسین(ع) در حیات خودشان در کربلا اهدافی را دنبال می‌کردند و یکی از اهداف اباعبدالله(ع) زنده کردن و احیای جامعه بی‌تفاوت و بی‌اثر نسبت به  مفاهیم و ارزشی دین بود.

وی ادامه داد: بعد از پیامبر اسلام(ص) جامعه آن زمان  قدرت و توان خودش را متأسفانه  از دست داد و به بیان دیگر روحیه مطالبه گری خودش را از دست داد، جامعه دیگر براش تفاوتی نمی‌کرد که امیرالمؤمنین (ع)  حاکم جامعه باشد یا دیگری حاکم باشد، لذا چون مردم بی‌تفاوت شدند جامعه به سمتی سوق پیدا کرد که کم‌کم ارزش‌ها در جامعه کم‌رنگ شد.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی یک خطر جدی برای هر جامعه‌ای است تصریح کرد: این خطر به ویژه در جامعه‌ای که در آن انقلابی ایجاد شده باشد یعنی وقتی ارادت و شور انقلاب‌ها فروکش بکند کم‌کم مردم به سمت انزوا و حاشیه کشیده می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به بی‌تفاوتی مردم به جامعه  اظهار داشت: اگر جامعه به این سو کشیده شود کار خیلی خطرناک می‌شود اگر یک جامعه مرده و بیمار به همین سمت پیش برود اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی افزود: امام حسین (ع) با شهادت خود یک تفکر و ایده جدیدی را تداعی کردند، یعنی آنچه مردم فراموش کرده بودند به یاد آن‌ها آورد، گاهی وقت‌ها انسان باید جان دهد اما بااینکه در ظاهر می‌داند شکست می‌خورد و می‌داند که کشته خواهد شد اما باید جنگید در فهم مردم آن زمان جنگ امام حسین (ع) یک جنگ بی‌اثر بود اما امام حسین علیه الاسلام به مردم یاد دادند که گاهی وقت‌ها انسان برای دین باید جان دهد.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به این وسیله جامعه را زنده و پویا کرد بیان داشت: بلافاصله بعد کربلا قیام‌های دیگری صورت گرفت و گوشه و کنار مردم به جنب و جوش افتادند و ما باید پیام راستین کربلا و امام حسین (ع) را به گوش مردم برسانیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان بوشهر با تأکید بر اینکه  زنده نگه‌داشتن جامعه امروز به عهده ما طلاب است گفت:  زنده نگه‌داشتن جامعه و پیام‌رسانی کربلا که حق است امروز وظیفه حوزه‌های علمیه هست.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید مردم را زنده نگه‌دارند و نگذارند مردم نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت بشوند و البته دشمن هم این را خوب متوجه شده که حوزه علمیه اگر در کنار مردم باشد ارزش‌ها حفظ می‌شود؛ به همین دلیل یکی از برنامه‌های اساسی دشمنان اسلام این است که بین مردم و روحانیت فاصله ایجاد کنند و آن هم به این بهانه که روحانیت نیاز امروز جامعه را نمی‌داند و مشکل جوان و نیاز او را درک نمی کند./۸۴۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات