۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۳۷۶۸۴
استاد جامعة المصطفی العالمیة:

 راهپیمایی اربعین منافع عده ای را در منطقه متزلزل کرده است

حجت الاسلام شعبانی گفت: اربعین نشان می دهد که با اهداف مشترک مقدس می تواند به حرکت های تقابلی پایان داد، می توان به یک مسیر  واحد رسید آن هم در حالی که جوامع اسلامی امروز هدف واحد مقدس کم ندارند.
شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد جامعة المصطفی العالمیة امشب در هیئت انصار الحسین(ع) همدان گفت: انسان می تواند عاقلانه زندگی کند، هدف از فدا شدن امام حسین (ع) رهایی بخشی مردم از جهل معرفی شده است.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین نشان می دهد که امام حسین(ع) می تواند عواطف، فکر، اندیشه و خواسته های آدمی را به نحوی مدیریت کند که انسان به حیات معقول دست یابد.

 وی افزود: اگر انسان کامل اسوه قرار بگیرد عقلانیت در جامعه تجلی می کند، نفی خود خو اهی، رذالت ها و زیاده خواهی ها اتفاق می افتد و فضایل اخلاقی به اوج می رسد، همه این صحنه های باور نکردنی با محبت امام حسین(ع) زنده شده است.

استاد جامعة المصطفی العالمیة گفت: پیام روشن اربعین احیای عقلانیت در سایه حرکت به سوی امام معصوم(ع) است، به همه عالم باید گفت اگر جامعه ای به ندای حق لبیک گفت احیا می شود.

وی در ادامه افزود: پیام روشن اربعین حسینی به جوامع  اسلامی  این است که ما می توانیم واحد و یک پارچه، با اخوت و برادری در مسیر واحدی به سوی هدفی واحد حرکت کنیم.

وی با بیان این که وحدت رویه بهترین روش اداره جهان اسلام است، تاکید کرد: جامعه اسلامی خودش می تواند سمت و سوی حرکت خود را تعریف کند، این مساله از پیام های راهپیمایی عظیم اربعین است.

حجت الاسلام شعبانی گفت: اربعین نشان می دهد که با اهداف مشترک مقدس می تواند به حرکت های تقابلی پایان داد، می توان به یک مسیر  واحد رسید، جوامع اسلامی امروز هدف واحد مقدس کم ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد: استکبار از یک مثلث شوم تشکیل شده است زر و زور و تزویر، نماد این سه در قرآن در سوره عنکبوت ایه ۳۹ آمده است، قارون نماد زر و ثروت و اقتصاد بدون خدا است، فرعون نماد زور و قدرت است و هامان وزیر اهل تزویر است.

وی در ادامه افزود: بنیان تمدن غربی را این مثلث تشکیل داده است که مبتنی بر ارزش های جاهلانه است، اصالت سود و رفاه و امنیت و انقطاع از مبدا در تمدن غربی موج می زند و البته نه آنکه هر کس در غرب زیست دارد چنین است بلکه شاکله تمدنی غرب، اومانیستی طراحی شده است.

وی ادامه داد: اربعین تمسخر تمام ارزش های این تمدن شیطانی است، اربعین نشان داد زور، تزویر و مشکلات اقتصادی توان مقابله با جامعه اسلامی را ندارد، اربعین‌ مانع اصلی بر سر راه نفاق مستکبران است.

این واعظ برجسته خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد در منطقه دست یک عده قلیلی است که قارون وار به امنیت رسیده اند و اهل طغیان هستند، اربعین حسینی مبانی آنان را پوچ تلقی می کند و نقشه های اهل زر و زور و متحجران نفاق زده در منطقه را به باد داده است.

وی در پایان افزود: غرب به خوبی می داند اگر جهان اسلام بیدار شود دیگر توان مدیریت آنها را نخواهد داشت، امروزه غرب دیگر مدیریت منطقه را از دست داده است حتی اگر گروه هایی همانند داعش را طراحی کند باز هم بازنده میدان است./979/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات