۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۳۷۲۵۱
امام جمعه مشهد اردهال كاشان:

پياده روي اربعين به همه اديان تعلق دارد

امام جمعه مشهد اردهال كاشان، گفت: پياده روي اربعين تنها تعلق به شيعيان و اهل تسنن ندارد؛ بلكه از همه اديان و از همه كشورهاي جهان در اين مراسم شركت دارند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي بعداز ظهر امروز در مراسم عزاداري اربعين حسيني كه در آستان مقدس علي ابن باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان برگزارشد، گفت: يکي از عبادت هاي سفارش شده امروز خواندن زيارت اربعين است.

وي افزود: اگر امام حسين(ع) جان و خون را فداي دين و آيين و مكتب شريعت خدا كرد و اعضاي بدن او قطعه قطعه شد و فرزندان او به اسارت درآمدند براي اين بود كه بندگان خدا از گمراهي و جهالت نجات يافته و آگاه و هوشيار باشند و بتوانند حق را از باطل تشخيص بدهند.

حجت الاسلام سليماني اردهالي، جهل و جهالت را بستري براي گمراهي بشريت خواند و خاطرنشان كرد: اگر انسان گاهي موضوعي را نداند تنها يك تقصير است و به او جاهل مقصر گفته مي‌شود اما اگر اين ندانستن عمدي باشد، شخص جاهل غاصب محسوب خواهد شد.  

وي يادآور شد: بسياري از آنهايي كه در كربلا حضور داشتند و مقابل امام حسين(ع) قرار گرفته بودند امام خود را نمي شناختند اما زماني كه امام خود را شناختند از جنگ و مبارزه دست كشيدند و اين درحالي است كه جمعيتي كه با نيزه و شمشير وارد كربلا شدند در ضلالت و گمراهي قرار داشتند.

به گفته وي، اگر امام حسين قيام كرد براي اين بود كه مردم در ضلالت و جهالت نمانند چرا كه معرفي توحيد از وظايف واجب امام و رسالت او تا هنگام جنگ است.

حجت الاسلام سليماني با اشاره به اينكه اگر مردم ولايت را قبول نكنند هيچكدام از اعمال آنها قبول نخواهد شد، افزود: درحالي كه امروز بيش از بيست ميليون زائر و عاشق امام حسين(ع) در يك مکان محدود تجمع وفرياد لبيك يا حسين را سر مي دهند،  اما زماني كه امام حسين نداي هل من ناصر حسيني را سرداد اما يك سرباز نبود كه امام خود را ياري كند.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان، ابراز داشت: مردم عراق که يک روز حسين را تنها گذاشتند و او را ياري نكردند، امروز بعد از 1400 سال از آن واقعه خانه هاي خود را مي‌فروشند و موکب برپا مي‌کنند تا عزاداران حسيني گرسنه نمانند.

حجت الاسلام سليماني يادآور شد: در جشن گوجه اروپا كه خود را مهد تمدن دنيا مي دانند و به يكديگر گوچه پرتاب مي كنند بيش از چند هزار بيشتر شركت ندارند، تحمل ديدن پياده روي دهها ميليوني اربعين حسيني را ندارند و اخبار آن را سانسور مي كنند.  

وي پياده روي دهها ميليوني اربعين حسيني را بزرگترين همايش جهاني مسلمانان و غير مسلمانان خواند و گفت: امروز پياده روي اربعين تنها تعلق به شيعيان و اهل تسنن ندارد بلكه از همه اديان و از همه كشورهاي جهان در اين مراسم شركت دارند و بيانگر اين است كه امام حسيني جهاني شده است.  

حجت الاسلام سليماني اظهار داشت: آنهايي كه به هر دليلي امكان حضور در پياده روي اربعين حسيني برايشان فراهم نشده است در پياده روي هايي كه به همين مناسبت در داخل كشور برگزار مي شود شركت كرده و براي امام حسين(ع) عزاداري مي كنند.

وي از پياده روي مردم كاشان و آران و بيدگل و شهرهاي همجوار به مشهد اردهال كاشان كربلاي ايران را به عنوان يكي از پياده روي هايي نام برد كه به مناسبت اربعين حسيني با عنوان جاماندگان قافله اربعين برگزار مي شود.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان، يادآورشد: اهالي امام زاده هاشم(ع) آران و بيدگل بنيان‌گذار پياده روي اربعين حسيني به طرف مشهد اردهال كاشان هستند که از سه سال قبل اين حركت را آغاز کردند و هرسال به تعداد شركت كنندگان در اين مراسم افزوده شده است./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات