۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۳۷۱۴۹
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک:

اربعین گردهمایی عاشقان مکتب الهی است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: اربعین گردهمایی عاشقان مکتب الهی برای مبارزه با استکبار جهانی و ظالمان است.
اربعین

حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: اربعین گردهمایی عاشقان مکتب الهی برای مبارزه با استکبار جهانی و ظالمان است.

آزادگان جهان فریاد حق طلبی سر می دهند

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با بیان این نکته که هر انسان آزاده ای قدم در مسیر سیدالشهدا(ع) می گذارد، اظهار داشت: آزادگان جهان زیر بار ذلت و ظلم نرفته و فریاد عدالت خواهی و حق طلبی را سر می دهند.

حجت الاسلام حسینی مطلق با اشاره به این که مردم فقیر عراق با وجود توان مالی و بضاعت اندک بسیار سخاوتمند هستند، گفت: رفتار مردم عراق با زائران اربعین حسینی به جهانیان این درس را می دهد که اگر در فقر بوده و درهای دنیا به رویمان بسته شد، شاگرد مکتب امام حسین(ع) باشند و حق را طلب کنند.

 نشر ارزش های اسلامی و تبیین پیام عاشورا 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در رابطه با وجود ظرفیت های گفتمان سازی در گردهمایی اربعین، بیان کرد: با توجه به شرکت تمامی فرق اسلامی در مراسم اربعین و ابهت و عشق آنان به امام حسین(ع) می توان از این فرصت استفاده کرده و به نشر ارزش های اسلامی و تبیین پیام عاشورا پرداخت.

حجت الاسلام حسینی مطلق با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: خداوند برای شهادت امام حسین(ع) حرارت و شوری در دل مردم ایجاد خواهد کرد که تا روز قیامت سرد نخواهد شد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک بیان کرد: مسؤولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می توانند در کنار همایش پیاده روی اربعین حسینی، گفتمانی میان اسلام و مسیحیت ایجاد کرده و با برگزاری نشست و گردهمایی، اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) را برای تمامی ادیان و مشتاقان آزادی تبیین کنند.

خطبه های امام حسین(ع) در روز عاشورا

حجت الاسلام حسینی مطلق با اشاره به خطبه های امام حسین(ع) در روز عاشورا، اظهار داشت: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، در هیچ قسمتی از دنیا آب را بر طفل شش ماهه نمی بندند.

وی افزود: ظرفیت حضرت علی اصغر(ع)، برگ برنده ای است که امروز شیعیان آن را در دنیا علم کرده و به عنوان سند مظلومیت امام حسین(ع) به جهانیان معرفی می کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با بیان این که شرکت کنندگان گردهمایی اربعین چهار یا پنج برابر حج هستند، گفت: دولت اسلامی وظیفه دارد که در کنار پیاده روی اربعین حسینی، برنامه های جانبی را در راستای تعمیق باورهای دینی و تامین خوراک فرهنگی زائران امام حسین(ع) ترتیب دهد.

حجت الاسلام حسینی مطلق در ادامه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید با صدور روادید، مقابله با افراد سودجو، ایجاد فضای پارک مناسب برای وسایل نقلیه، فراهم کردن محل اسکان و در دسترس قرار دادن مواد غذایی سفر را برای زائران اربعین حسینی، تسهیل کند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات