۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۳۷۱۳۶
اربعین؛

اربعین رمز ماندگاری نهضت عاشورا است

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: اربعین یکی از رموز ماندگاری پیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: اربعین یکی از رموز ماندگاری پیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است و تا ابد زنده می ماند.

انتقال پیام عاشورا به عصر حاضر

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی با اشاره به این نکته که شرکت مردم در گردهمایی اربعین حسینی به صورت خودجوش است، اظهار داشت: ملت جمهوری اسلامی ایران با محبت به اهل بیت(س)  در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند. 

حجت الاسلام فرخی افزود: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، نمایانگر انتقال پیام عاشورا به عصر حاضر است.

مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این نکته که یکی از آثار گردهمایی عظیم اربعین نزدیکی قلب های مسلمانان به یکدیگر است، بیان کرد: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، مرزهای جغرافیایی را کنار می زند و ما را به حقایق دین که همان وحدت انسانها در پرتو بندگی خداوند است، رهنمون می کند.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی با اشاره به این نکته که گردهمایی عظیم اربعین  افرادی را در سطح جهان حساس کرده و سوال «حسین کیست» را در ذهن آنان به وجود می آورد، اظهار داشت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی می تواند سبب معرفی امام حسین(ع) به جهانیان شود.

حجت الاسلام فرخی با بیان این نکته  که دولت اسلامی طبق قانون اساسی وظیفه دارد که مردم را در بندگی خداوند و اجرای دستورات الهی یاپدی کند، خاطرنشان کرد: حال که پتانسیل محبت به اهل بیت(س) با عنایت خداوند متعال در جامعه وجود دارد، دولت اسلامی نیز موظف است شرایط را آماده گرداند تا مردم از این پتانسیل بهترین استفاده را داشته و بتوانند با تعداد و کیفیت بیشتر در گردهمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند. 

احترام و تکریم را نسبت به زائران اربعین اباعبدالله

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی با اشاره به این نکته که حکومت اسلامی باید بداند که زائران اربعین حسینی اقدام معنوی بزرگی را انجام می دهند، بیان کرد: دولت اسلامی باید تمام توانش را به کار گیرد تا احترام و تکریم را نسبت به زائران اربعین اباعبدالله(ع) رعایت کند.

حجت الاسلام فرخی با بیان این نکته که دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به حرکت میلیونی مردم در گردهمایی عظیم اربعین مسؤولیت هایی دارد، خاطرنشان کرد: تمهیداتی برای برگزاری مناسب گردهمایی عظیم اربعین حسینی از جانب مسؤولان جمهوری اسلامی ایران اندیشیده شده است که  از جمله آن ها می توان به تسهیل در رفت و آمد، بیمه و درمان اشاره کرد.  

وی در ادامه گفت: امیدواریم که حرکت خودجوش میلیونی گردهمایی اربعین حسینی به نحو مطلوب و شایسته برگزار شود و نتایج ارزشمندی برای جهان اسلام داشته باشد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات