۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۳۶۸۸۳
رييس ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

نماز بهترين ابزار براي متوقف كردن رشد گناه در جامعه است

رييس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، گفت: اگر بخواهيم رشد گناه در جامعه متوقف شود نماز بهترين ابزار است؛ اما اگر نسبت به نماز بي توجهي و غفلت شود، گناه در جامعه زياد خواهد شد.
حجت الاسلام  ابراهيم رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام  ابراهيم رنجبر پيش از ظهر امروز در دومين اجلاس استاني نماز كه با موضوع ‹‹نماز و فضاي مجازي›› در سالن علامه ملامحسن فيض كاشاني دانشگاه كاشان برگزار شد، گفت: امسال بيست و ششمين  اجلاس سراسري نماز برگزار مي شود و اين اجلاس، تنها اجلاسي است كه رهبر معظم انقلاب همه ساله براي آن پيام داشته است.

وي با اشاره به اينكه همه ساله يك موضوع براي اجلاس نماز انتخاب مي شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز به اهميت فضاي مجازي مبني بر اينكه اگر هميشه بعد از تعقيبات نماز خود، كار در فضاي مجازي دنبال شود خوب است و يا اينكه مي فرمايد، اگر مسؤوليتي نداشتم مسؤوليت فضاي مجازي را مي پذيرفتم و تعبيراتي كه معظم له براي ترغيب و تشويق فعاليت در فضاي مجازي دارند، براي اين است كه اهميت اين فضا را گوشزد كنند.

حجت الاسلام رنجبر، گفت: فضاي مجازي بستري آماده است كه دشمن و كساني كه تخريب اذهان و افكار جامعه را اسلامي را در دستور كار خود دارند از اين فضا بيشترين بهره برداري و استفاده را دارند اما متأسفانه متدينين جامعه از اين فضاي باز مجازي آنگونه كه شايد و بايد نتوانسته اند استفاده كنند.

رييس ستاد اقامه نماز استان اصفهان،  از برگزاري اجلاس نماز در تمامي شهرستانهاي استان اصفهان در سال جاري خبر داد و يادآور شد: تاكنون اين اجلاس در دو شهرستان اين استان برگزار شده و در بقيه شهرستانها نيز به مرور برگزار خواهند شد.

به گفته وي، دانشگاهها ميزبان برگزاري بسياري از اجلاس های نماز استان اصفهان شده اند، چرا كه كمك جوانان و دانشجويان مي تواند موثر باشد.

 حجت الاسلام رنجبر، در ادامه از رتبه نخست استان اصفهان در زمینه شمار شركت كنندگان در اجلاس نماز خبر داد و افزود: به لحاظ تعداد شركت كنندگان در اجلاس نماز، استان اصفهان در كشور رتبه اول را دارد.  

 وي همچنين از تمديد فراخوان اجلاس نماز تا 10 آذرماه سال جاري خبر داد و گفت: دانشجویان و طلاب علاقمند به شركت در اين فرا خوان مي توانند از فرصت باقيمانده استفاده و آثار خود را ارسال كنند.

رييس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، با اشاره به اهداف اجلاس نماز، گفت: قرار است محتواي متناسب با شبكه هاي اجتماعي و فضای مجازي توليد و منتشر شود تا بتواند نيازهاي 45 ميليون نفر كاربر ايراني كه  روزانه چندين ساعت از فضاي تلگرام استفاده مي كنند را برآورده كند.

وي افزود: در فضاي مجازي ما بايد از مطالب علمي و ديني به ويژه در رابطه با نماز به شكل گسترده استفاده كنيم تا علاقمندان بتوانند با مباحث ديني و علمي آشنا شوند كه اين امر نيازمند ساز و كارهايي از جمله استفاده از هنر در مطالب و كوتاه بودن مطالب است.

به گفته وي، امروز تلگرام  پر طرفدار ترين و پرمشتري ترين فضايي است كه بايد از اين فضا بيشترين بهره برداري را داشته باشيم.

حجت الاسلام رنجبر، يادآور شد: متأسفانه امروز استفاده مطلوب از فضاي مجازي در كشور نمي شود، چرا كه در كشورهاي غربي و كشورهايي كه صاحب اين تكنولوژي هستند افراد زير 16 سال مجاز به استفاده از گوشي هاي هوشمند و اينترنت نيستند و ميزان دسترسي به اينترنت براي رده سني مختلف متفاوت است و همه به يك اندازه دسترسي به اينترنت ندارند.

رييس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، يادآور شد: اين فرهنگ در كشور ما وجود ندارد و فضاها به صورت كامل آزاد بوده و حتي تبليغ اينرنت رايگان شبانه با كمترين قيمت وجود دارد.

وي افزود: فضاي مجازي يك فضاي باز است كه همه از اين فضاي باز استفاده مي‌كنند، بنابر اين ما نيز بايد در زمينه هاي ديني و علمي به ويژه نماز از آن بيشترين بهره برداري را داشته باشيم.

حجت الاسلام رنجبر، اظهار داشت: اگر بخواهيم رشد گناه در جامعه متوقف شود نماز بهترين ابزار است و اگر نسبت به نماز بي توجهي و غفلت شود گناه در جامعه زياد خواهد شد.

وي در ادامه از راه اندازي كانال تلگرامي ويژه كودكان و نوجوانان استان اصفهان خبرداد و يادآور شد: در اين كانال تلگرامي براي نوجوانان و جوانان مسابقاتي به همراه جوايز ارزنده اي در نظر گرفته شده است.  

رييس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، همچنين از راه اندازي كانال تلگرامي ويژه ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان در آينده نزديك خبر داد و از همه افرادي كه مي توانند در اين زمينه خوراك فكري ، مطالب آموزشي و توليد محتوا داشته باشند دعوت به همكاري كرد.

لازم به ذكر است، دومين اجلاس استاني نماز با موضوع ‹‹نماز و فضاي مجازي›› با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان، حجت الاسلام والمسلمين قرائتي رييس ستاد اقامه نماز كشور و مسؤولان ستاد اقامه نماز استان و شهرستان كاشان و دانشجويان دانشگاه كاشان در سالن علامه ملامحسن فيض كاشاني دانشگاه كاشان برگزار شد./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات