۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۳۶۸۰۴
اربعين:

پياده روي اربعين حسيني حاكي از شور و شعور حسيني است

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: پياده روي اربعين حسيني، حاكي از شور و شعور حسيني است و مردم در اين پياده روي هم عواطف و احساسات خود را به اباعبدالله الحسين(ع) نشان مي دهند و هم از معارفي كه در اين سفر و اماكن زيارتي وجود دارد استفاده مي‌كنند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام عليرضا شاه فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: پياده روي اربعين حسيني با تأسي از پياده روي جابرابن عبدالله انصاري است كه براي بزرگداشت اين مصيبت عظيم همه جهان داغدار آن هستند برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينكه، پياده روي اربعين در سالهاي اخير از شور و اشتياق بسيار بالايي برخوردار است، افزود: با وجود تمام كارشكني ها، تهاجمات فرهنگي و حركتهاي ضد ديني كه از سوي دشمنان اسلام انجام شده است اما نه تنها نتواسته گرايش هاي ديني جوانان و نوجوانان را تحت تأثير قرار دهد، بلكه گرايش به دين و قرآن و اهل بيت(ع) به ويژه امام حسين(ع) بيشتر نيز شده و خيل عظيمي از جوانان و نوجوانان با آرمانهاي اباعبدالله الحسين(ع) بيعت و تجديد پيمان مي‌كنند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: پياده روي اربعين حسيني شكوه و عظمت جهان تشيّع را به جهانيان نشان مي دهد چرا كه اربعين حسيني بزرگترين پياده روي در جهان است به طوريكه چشمهاي جهانيان را به خودش معطوف كرده است و اين سؤال را در اذهان عمومي جهان به وجود آورده، چه اتفاقي افتاده كه چنين جمعيت عظيمي در پياده روي يكصدكيلومتري شركت دارند.

به گفته وي، توجه جهانيان به پياده روي اربعين حسيني سبب شده تا مكتب تشيّع بيش از پيش به جهانيان معرفي و قدرت و عظمت تشيّع جلوه گر شود و دشمناني كه چشم طمع دوخته تا به اسلام و تشيّع ضربه بزنند، پياده روي اربعين حسيني سبب ياس و نا اميدي دشمنان اسلام  مي شود.

وي افزود: پياده روي اربعين حسيني، حاكي از شور و شعور حسيني است و مردم در اين پياده روي هم عواطف و احساسات خود را به اباعبدالله الحسين(ع) نشان مي دهند و هم از معارفي كه در اين سفر و اماكن زيارتي وجود دارد استفاده مي‌كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ابراز اميدواري كرد ظرفيت بزرگ اربعين حسيني بيش از پيش معرفي شود و در سالهاي آينده شاهد حضور همه مسلمانان و غير مسلمانان جهان در اين حركت بزرگ  بوده تا پيام قيام امام حسين(ع) را دريافت كنند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: اخلاص امام حسين(ع) سبب شده روز به روز بر نورانيت مسير اهل بيت(ع) در جهان افزوده شود و به زودي شاهد نورافشاني اين خورشيد عالم تاب بر تمامي جهان خواهيم بود.     

وي، از اخلاص بعنوان يكي از مهمترين درسهاي اربعين حسيني نام برد و عنوان كرد: شكست هاي ظاهري هميشه به معني شكست حقيقي نيست بلكه گاهي اوقات پيروزي بزرگ در قالب شكست هاي كوچك خودش را نشان مي دهد.

دبير جامعه روحانيت كاشان با تقدير از شركت كنندگان در پياده روي اربعين حسيني كه با حضور خود بر عظمت اين حركت افزودند و همچنين از مسؤولاني كه در ايران و عراق  تلاش مي كنند تا شرايط حضور زائرين اربعين حسيني را فراهم كنند، از برخي ارگانها و مسؤولان نيز گلايه كرد و  گفت: برخي از مسؤولان نه تنها همكاري نكردند بلكه به دنبال استفاده هاي شخصي از ظرفيت هاي اقتصادي اين حركت بزرگ هستند كه اينگونه اقدامات در شأن نظام مقدس جمهوري اسلامي نيست.

وي افزود: در حاليكه مردم عراق هنگام پياده روي اربعين حسيني براي آسايش زائرين كربلا از جان و مال خود مايه گذاشته اند و سرمايه يكساله خود براي خدمتگزاري به زائرين امام حسين(ع) هزينه مي‌كنند، شايسته نيست برخي از دستگاهها و مسؤولان بخواهند از اين فرصت براي استفاده هاي شخصي خود استفاده كنند.

حجت الاسلام شاه فضل تأكيد كرد: مسؤولان براي سالهاي آينده تدابيري را اتخاذ كنند تا هزينه هاي زائرين اربعين حسيني تا حد امكان كاهش داشته باشد و مطمئن باشند هزينه هايي‌كه در مسير اربعين مي شود براي نظام سرمايه گذاري است.

دبير جامعه روحانيت كاشان، يادآور شد: چنانچه ارگانهاي دولتي در اين بخش براي كاهش هزينه هاي زائرين اربعين حسيني سرمايه گذاري كنند، اين سرمايه گذاري در آينده پشتوانه اي براي دفاع بيشتر از دولت و نظام مقدس جمهوري اسلامي خواهد بود./1307/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات