۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۳۶۷۸۰
اربعين:

پياده روي اربعين بزرگترين همایش جهان است

مدير حوزه علميه كاشان گفت: پياده روي اربعين حسيني و زيارت اربعين بزرگترين ميتينگ و تجمع فيزيكي مردم در جهان است و تاكنون جهانيان چنين رخدادي را با حضور اين تعداد زائر عاشق به چشم خود نديده اند.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با تسليت اربعين حسيني به شيعيان جهان و پيروان حضرت، گفت: اربعين نماد بازگشت كاروان اسرا و عزاداران حسيني و پرچم داران حادثه كربلا است كه به هركجا رسيدند واقعه كربلا را احيا كردند.

وي افزود: سرهاي بريده شهدا و حضور كاروان اسرا در واقع پيام رسالت اباعبدالله الحسين(ع) را احيا كرد و همه متوجه شدند خاندان رسالت را نمي توان با بريدن سر و اسارت و شهادت تسليم  و اسلام را نابود كرد.

وي افزود: برگشت كاروان اسراي كربلا امروز نمادي از كاروان اسرا و به يادكربلا و احياي ارزشها و پاسداري از خون شهدا است كه اربعين سيد الشهدا را براي ما احيا مي كند و جمعيت دهها ميليوني پياده روي اربعين حسيني به پاسداشت حركتي است كه  حضرت زينب 14 قرن قبل براي احياي حركت الله در مسير خدا انجام داد.   

حجت الاسلام فرجي با اشاره به اينكه، يكي از شعارهاي جهاني امروز كمپين هاي حضور مردم در فضاي مجازي و در فضاهاي فعال فيزيكي است، گفت:  امروز جهانيان هر زمان كه بخواهند موضوعي را برجسته كنند با حضور در فضاهاي مجازي و يا در كمپين ها و يا میتينگ هاي حضوري پيام خود را به گوش جهانيان مي رسانند.  

وي افزود: امروز اسلام نيز براي خودش بزرگترين میتينگ و يا بزرگترين كمپين جهاني را با حضور مسلمانان در كربلا برگزار مي‌كند و واقعه عاشورا و كربلا را كه 14 قرن قبل اتفاق افتاده است را به عنوان يك نماد ارزشي و ديني را به جهانيان معرفي مي كند.

مدير حوزه علميه كاشان، با اشاره به اينكه، مسلمانان احياي دين را با حضور خود دركربلا رقم مي زنند، اظهار داشت: امروز پياده روي اربعين حسيني و زيارت اربعين به عنوان بزرگترين ميتينگ و تجمع فيزيكي جهانيان در جهان است كه تاكنون جهانيان چنين رخدادي را با اين تعداد حضور مردمي به چشم خود نديده است.

حجت الاسلام فرجي، گفت: مسلمانان اعم از شيعيان و اهل تسنن و حتي غير مسلمانان و مسيحيان با حضورشان در اين كمپين بزرگ جهاني، پيام خود را به همه دنيا مي رسانند كه عاشورا نه از دست رفتني و نه فراموش شدني است، بلكه به هر ميزان با عاشورا و كربلا مبارزه و مقابله شود، به همان ميزان حتي بيشتر فرهنگ عاشورا احيا و زنده‌ خواهد شد./1307/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات