۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۶۷۰۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

کمک یک میلیاردی اوقاف کرمان به موکب مرز میرجاوه، اجرای طرح مودت در اماکن متبرکه کوهبنان، آمادگی موکب امام زاده محمد صالح انار به اسکان شبانه یک هزار نفر در کربلا و ارسال 86 تن مواد غذایی اوقاف کرمان به مرز چزابه عناوین برخی از اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداه کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان،حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی با تشریح فعالیتهای اوقاف در این ایام گفت: اداره کل اوقاف کرمان در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بیش از یک میلیارد ریال اعتبار به موکب منطقه میرجاوه در سیستان و بلوچستان تخصیص می دهد.

وی گفت: این اداره به عنوان استان معین سیستان و بلوچستان موکب هایی جهت استقبال از زائران خارجی در شهرهای بم،جوپار ،سیرجان و انار راه اندازی می کند.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال از محل عواید نیات موقوفات منطبق استان به موکب مرز میرجاوه افزود: این اعتبار در جهت تمهیدات لازم با اولویت خدمات به زائرین کشور پاکستان و افغانستان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان  کرمان تصریح کرد : در راستای خدمت دهی به موکب استان خوزستان ارقام کمکی اوقاف استان به موکب مرز چزابه ارسال می شود.

وی همچنین اعزام مبلغین متخصص و مسلط به زبان عربی و مستند سازی از خدمات ارائه شده در مرز چزابه را از دیگر برنامه های این اداره کل در این ایام ذکر کرد.

اجرای طرح مودت در اماکن متبرکه کوهبنان

حسن جعفری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان از اجرای طرح مودت و مشارکت خیرین در طرح های عمرانی اماکن متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت : در آخرین اقدام اخیر و ارزشمند از سوی خیر گمنام بیش از 700 متر مربع موزائیک جهت فرش کردن محوطه امام زاده بی بی عصمت (س) اختصاص یافت.

وی مبلغ مصالح اهدایی را مبلغ 150 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر عملیات گچ بری نمای داخل تربت خانه امام زاده در دست اقدام است.

جعفری اهداء 8 تخته فرش به مساحت 96 متر مربع و همچنین کمک های نقدی به عملیات اجرایی و فرهنگی را از جمله اقدامات خیرین گرانقدر به آستان امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان نام برد.

وی گفت: ویژه برنامه اربعین حسینی با حضور کلی هیأت های های مذهبی شهرستان در جوار امام زاده سید سلیمان (ع) برگزارمی شود.

آمادگی موکب امام زاده محمد صالح انار به اسکان شبانه یک هزار نفر در کربلا

حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار گفت: با استقرار موکب امامزاده محمد صالح(ع) در کربلا شبانه به یک هزار نفر زائر جهت خواب پذیرایی و اسکان داده می شود.

وی افزود: کاروان و موکب امامزاده محمد صالح (ع) با اعزام 5 کامیون جهت پذیرایی از زائران اربعین به کربلا اعزامی شد.

حجت الاسلام نوه تصریح کرد: این موکب علاوه بر پذیرایی روزانه با پخت توزیع وعده غذای گرم با فراهم نمودن امکانات لازم هرشب به یک هزار نفر جهت خواب اسکان داده می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار اظهار کرد: فعالیت و خدمات این موکب هم اکنون راه اندازی و تا پنج  روز بعد از ایام اربعین به زائرین خدمت رسانی خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی نوه خاطرنشان کرد: امکانات این موکب با بیش از 20 عدد سرویس بهداشتی و حمام پیش ساخته و ارقام مورد نیاز کمک های مردمی شامل قند ، برنج، تشک خواب ، پسته است.

وی همچنین با اشاره به خدمات دهی به زائرین کشور پاکستان و افغانستانی که از مسیر این شهرستان تردد دارند، گفت: در مسیرهای عبوری تبلیغات اطلاع رسلانی انجام و موکب و زائر سرای امامزاده محمد صالح(ع) آماده خدمات دهی است.

ارسال 86 تن مواد غذایی اوقاف کرمان به مرز چزابه

محمدمیرزایی معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف کرمان گفت: بیش از 86 تن مواد غذایی و ارقام مصرفی از محل نیات موقوفات منطبق استان به موکب سازمان اوقاف در مرز چزابه ارسال شد.

وی با اشاره به راه اندازی موکب ساز مان اوقاف در دو مرز میرجاوه و مرز چزابه گفت: امسال اداره اوقاف استان با کمک ادارت اوقاف استانهای اصفهان، خوزستان، یزد مسئولیت خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مرز چزابه را بر عهده دارند.

میرزایی افزود: این اداره کل به عنوان استان معین سیستان و بلوچستان موکب هایی جهت استقبال از زائران حسینی در شهرهای بم،جوپار ،سیرجان و انار راه اندازی می کند که در همین راستا مبلغ یک میلیارد ریال به موکب مرز میرجاوه جهت خدمات به زائرین پاکستانی و کشور افغانستان اختصاص داده است.

این مسؤول اظهار کرد: بیش از 86 تن مواد غذایی شامل گوشت گرم ،حبوبات ،آب معدنی، خرما و ظروف یکبار مصرف از سوی این اداره کل به موکب سازمان اوقاف به مرز چزابه ارسال شد و پیش بینی می شود روزانه بیش از 50 هزار وعده غذای گرم در این موکب پخت و در بین زائران توزیع شود.

میرزایی ارزش ریالی این ارقام را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان و افزود: این اعتبار از محل اجرای نیات موقوفات استان کرمان هزینه شده است.

معاون توسعه و پشتیبانی اوقاف استان کرمان اظهار کرد: خدمت ‌رسانی موکب سازمان اوقاف به زائران اربعین حسینی از هشتم آبان ماه شروع و تا بیست و چهارم آبان ماه ادامه خواهد داشت./۹۷۰۹/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات