۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۵۳۶۲۴۹
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

روحانیان با اخلاق نیکو مردم را به سمت فرهنگ دینی جذب کنند

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی، گفت: روحانیان وظیفه دارند که با اخلاق نیکو، مردم را به سمت فرهنگ دینی جذب کرده و سبب افزایش اعتمادسازی در جامعه اسلامی شوند.
معاونت پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی عصر امروز در نشست با معاونین پژوهش مدارس علمیه شهرستان اراک در این شهر، با اشاره به نقش مدافعان حرم در هراس دشمن از اتحاد جامعه اسلامی، بیان کرد: دشمنان اسلام، از ایمان حسین فهمیده ۱۳ ساله و محسن حججی ۲۵ساله در هراس هستند زیرا خداوند خواهان عزت مسلمانان و پیروزی حق بر باطل است. 

 معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با نقش شناسایی و جلوگیری از فعالیت عاملان وابسته به غرب تشریح کرد: نظام جمهوری اسلامی، باید بر اساس شایسته سالاری بنا شود و سران جامعه اسلامی باید افرادی غیر وابسته به غرب و دشمن ستیز باشند. 

 حجت الاسلام مرادی با اشاره به راهکار مقابله با نفوذ دشمن، گفت: امروز باید فرزندان جامعه اسلامی را هوشیار کرده، خانواده ها را در رابطه با راه های نفوذ دشمن واکسینه کنیم و به شبهاتی که روزانه توسط رسانه های بیگانه در ذهن عموم مردم ایجاد شده است، پاسخ دهیم. 

 حجت الاسلام مرادی در رابطه با مبارزه با شایعاتی که بطور گسترده در فضای مجازی منتشر می شوند، افزود: جامعه اسلامی باید خبرگزاری مستند و مستدلی داشته باشد که به وسیله جلب اعتماد مردم با شایعات مبارزه کند تا دشمن بستر نشر اطلاعات کذب خود را از دست بدهد. 

 معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با اهمیت افزایش اعتمادسازی در جامعه اسلامی تاکید کرد: روحانیان وظیفه دارند که با اخلاق نیکو، مردم را به سمت فرهنگ دینی جذب کرده و سبب افزایش اعتمادسازی در جامعه اسلامی شوند. 

 وی به توصیه خداوند به اولیای الهی در افزایش اعتمادسازی در میان جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمودند: " اذْهَبا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى " ، " فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشي " ( ای موسی ! تو و برادرت ) به سوی فرعون بروید . زیرا او طغیان و سرکشی کرده است " ، " و با گفتاری نرم با او سخن بگویید ، شاید متذکر شود و ( بپذیرد ) یا بترسد ( و باز ایستد ).

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: امروزه دشمنان اسلام سعی دارند که با شایعه، فریب و دروغ نظر جوانان جامعه اسلامی را به خود جلب کنند.

وی تاکید کرد: جامعه اسلامی باید با نرمی و آرامش جوانان خود را به سمت فرهنگ دینی سوق دهد. 

 حجت الاسلام مرادی به ارزیابی نقش فضای مجازی در مسیر مقابله با نفوذ دشمن پرداخت و تشریح کرد: سه راهکار برای مقابله با نفوذ دشمن در فضای مجازی وجود دارد، اولین راه برای مقابله با دشمن، مبارزه با ضد انقلاب و فیلتر کردن کانال های ارتباطی آن ها است. 

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: مرحله دوم، فراهم کردن کانال های ارتباطی مناسب، برای نشر و نهادینه کردن بیشتر فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام مرادی افزود: قدم سوم، استفاده از استعدادهای جوانان هوشیار جامعه اسلامی برای گسترش فرهنگ دین مبین اسلام، نقد دلسوزانه و انتشار اخبار صحیح  است.

 شایان ذکر است، بیش از سه هزار و 500 طلبه زن در 18 مدرسه و حدود 2 هزار طلبه مرد در 12 مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیلی علوم اسلامی اشتغال دارند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات