۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۳۶۰۰۲
آیت الله حسینی بوشهری:

تعلل دولت نسبت به شهرداری ها به صلاح کشور نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجه دولت به مسائل و معضلات شهرداری ها، گفت: مجلس و دولت نباید به راحتی از کنار این مسأله عبور کنند، چرا که عدم توجه به شهر و خدمات شهری، سبب نارضایتی مردم از مجموعه کشور می شود.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار شهردار شهر مقدس قم با تقدیر از رویکرد و نگاه کلان آقای سقائیان نژاد در امور شهری قم، اظهار داشت: در این مدتی که جنابعالی در شهر کریمه اهل بیت(س) حضور دارید، با افقی روشن برنامه های اقداماتی را انجام داده اید و همکاری خوبی با شورای شهر و همکاران خود داشته اید.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید با اتفاق آراء سقائیان نژاد به عنوان شهردار شهر مقدس قم انتخاب شده است، تأکید کرد: این اجماع شورای شهر انگیزه شما را در امورات و فعالیت های خود، بیشتر می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از اینکه اداره شهر مقدس قم مدت ها مورد بی مهری قرار گرفته بود، ابراز داشت: شهر مقدس قم تا به تراز کلان شهرهای دیگر برسد سخت است؛ روزی که قم به عنوان مرکز استان انتخاب شد، انتظار می رفت که دولت و مسؤولان هزینه ها و زیرساخت هایی را فراهم کنند تا شهر به خوبی اداره شود.

وی ادامه داد: برخلاف این انتظار، هر جای شهر قدم می گذارید، قسمتی از آن زیرساخت های لازم را ندارد؛ از دولت انتظار می رود که بودجه و کمک خوبی به شهر مقدس قم کند و مانعی بر سر راه شهرداری نباشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: موانع و مسائل جزئی که سر راهتان پیش می آید، نباید شما را از نگاه کلان به امور شهری بازدارد؛ شهردار با نگاه باز افق های آینده یک شهر را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ببیند و هیأت اندیشه ورز شهرداری باید ایده های نو به وی دهد، چرا که شهردار درگیر امورات شهری است.

وی با بیان اینکه کارهای بازمانده و عقب افتاده باید با بخشی ازبودجه ها ترمیم و تکمیل شود، افزود: تریبون نماز جمعه و مساجد در اختیار شماست و آنچه که انجام می دهید را به اطلاع مردم برسانید، چرا که مردم دوست دارند بدانند پول آنان در کجا خرج شده است؛ از طرف دیگر ممکن است برخی مطالبی عنوان کنند که اقدامات شما نادیده گرفته شود.

آیت الله حسینی بوشهری 75 درصد موفقیت کار شهرداری را اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: در هر قسمتی از قم اقدامی انجام می شود، معاونت ها باید اطلاع رسانی کنند؛ هر چه دایره اطلاع رسانی بیشتر باشد، موفقیت شما هم بیشتر است.

وی با ابراز تأسف از اینکه در گوشه و کنار کشور شنیده می شود که حقوق شهرداری ها چند ماه به تعویق افتاده، تصریح کرد: دولت نباید به سادگی از کنار این مسأله عبور کند چرا که در میدان ماندن مردم منوط به خدمات شهری است و شهرداری ها باید با انگیزه به خدمت به مردم بپردازند؛ اگر اتفاقی غیر از این بیفتد، مقصر این معضل را مجموعه کشور می دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید به مسأله شهرداری ها ورود کنند، چرا که سود و نتیجه آن به کل کشور و نظام برمی گردد، یادآور شد: موفقیت شما در شهرداری قم، موفقیت تک تک شهروندان کریمه اهل بیت(س) است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره درآمدهای پایدار شهرداری، گفت: باید فکر و اندیشه شود که کمک های دولت درآمد پایدار شود یا خود شهرداری منابع جدیدی داشته باشد؛ در برخی شهرها رکود ساختمان سازی حاکم است که اگر ساخت و ساز شهری شروع شود، صدها شغل ایجاد می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: اگر دغدغه حقوق و بودجه در شهردای ها وجود داشته باشد، مشکلاتی در اداره شهرها ایجاد شده و مانع اقدامات بلندمدت و بکارگیری ایده های نو می شود؛ ما در این زمینه هر قدمی که لازم باشد، بر می داریم./840/۲۰۲/ح

ارسال نظرات