۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۳۵۸۸۵
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

معصیت سبب اضطراب در وجود انسان می شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: گناه و معصیت، سبب حزن، ترس و اضطراب انسان می شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امشب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین در مسجد چهارده معصوم اراک، گفت: گناه و معصیت، سبب اضطراب انسان شده و یک ساعت شهوت رانی حزن زیاد و ترس می آورد.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به مساله ۱۴۸۰ رساله حضرت آیت الله مکارم شیرازی در رابطه با خمس، بیان کرد: اگر با پولی که خمس آن را پرداخت نکرده ایم، کالایی خریداری شود معامله نسبت به مقدار خمس باطل است.

 حجت الاسلام رودبارانی ادامه داد: به طور مثال خمس ۱۰۰ هزار تومان از پس انداز یکساله ای که در بانک بوده است، ۲۰هزار تومان می شود که معامله نسبت به ۸۰۰۰۰ تومان صحیح بوده و نسبت به ۲۰۰۰۰ تومان باطل است، مگر آن که حاکم شرع آن را اجازه دهد.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی اضافه کرد: باید به حاکم شرع زنگ زده، از او اجازه گرفت و ۵ به ۱ جنس خریداری شده را به او داد.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: با کسر خمس از پول، معامله صحیح است.

 حجت الاسلام رودبارانی در بخش دیگری از صحبت های خود به امان نامه ای که عبدالله بن جعفر از سوی فرماندار مکه برای امام حسین(ع) آورد اشاره و تشریح کرد: عبدالله بن جعفر از فرماندار مکه امان نامه ای برای امام حسین(ع) گرفت، سیدالشهدا(ع) این امان نامه را قبول نکرده و در پاسخ، نامه ای برای فرماندار مکه نوشتند.

 وی ادامه داد: امام حسین(ع) در پاسخ به فرماندار مکه فرمودند:《 فانه لم یشافق‌الله و رسوله من دعا الی‌الله عزوجل و عمل صالحا و قال: اننی من‌المسلمین و قددعوت الی‌الامان و البر و الصله فخیر‌الامان امان‌الله و لن یومن‌الله یوم‌القیامه من لم یخفه فی‌الدنیا فنسال‌الله مخافه فی‌الدنیا توجب لنا امانه یوم‌القیامه فان کنت نویت بالکتاب صلتی و بری فجزیت خیرا فی‌الدنیا والاخره و السلام》، (اما بعد از حمد و ثنای الهی و درود بر پیامبرش، هرگز با خدا و پیامبرش ناسازگاری و عداوت نکرده‌ام، کسی که به سوی خدا می‌خواند و عمل صالح انجام می‌دهد و با تمام وجود می‌گوید: من از مسلمانانم، تو مرا به سوی امان، نیکی و آسایش دعوت کرده‌ای، بهترین امان برای من امان خدا است و او در روز قیامت، کسی را که در دنیا از او نترسد امان نخواهد داد، در دنیا خوف از خدا را از درگاهش خواهانیم تا موجب امنیت ما در قیامت باشد، اگر قصد تو از نوشتن به ما خیرخواهی و نیکی است، خداوند در دنیا و آخرت برایت جزای خیر دهد. والسلام)

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به آن که ترس از خدا در امان گرفتن از خدا تاثیر دارد، بیان کرد: امام حسین(ع) در دعاهای خود، ترس از خدا در دنیا را طلب می کردند.

 حجت الاسلام رودبارانی با بیان این که  شهدای کربلا دارای ایمان، ترس از خدا و نمازخوان بوده اند، تشریح کرد: شهدای کربلا، شجاع بودند و با ایمانی توام با ترس از خدا در مقابل دشمن ایستادند.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تاکید کرد: شجاعت امام حسین(ع) در مقابل دشمن، به علت ترس از خدا بود.

 حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به این که چشمان نافذ و دارای ابهت شهید محسن حججی سبب تزریق روحیه به کشور شد، گفت: ترس از خدا سبب وجود فرزندان شجاعی چون محسن حججی برای مقابله با داعش می شود.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: خداترسی سبب وجود شهید فهمیده سیزده ساله ای می شود که نارنجک به تن می بندد و زیر تانک می رود.

حجت الاسلام رودبارانی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با دلایل وجود افسردگی در جامعه، اظهار داشت: از جمله عوامل افسردگی در جامعه گناه، کینه، حسادت، تجمل گرایی و چشم داشتن به دست دیگران است.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی به سخنی از آیت الله بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: اگر می خواهی زندگی آرامی داشته باشی به پایین تر از خود نگاه کن.

 حجت الاسلام رودبارانی دلیل دیگر حزن و افسردگی را پایمال شدن حق دانست و بیان کرد: حق کشی و پایمال کردن حق افسردگی می آورد./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات