۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۳۵۸۵۱
سرلشکر جعفری:

افزایش تحریم‌های اقتصادی برابر با تولید انبوه موشک‌های دوربرد است

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم نسبت به قدرت موشکی کشور همانند ناموس خودشان غیرت دارند، گفت: آمریکا بداند به هر میزان تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر مردم ایران بیشتر شود عزم و اراده ملت در افزایش قدرت دفاعی بیشتر شده و دشمنان حجم موشک‌ها را انبوه‌تر و با برد و دقت بالاتر مشاهده خواهند کرد.
سردار جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز در همایش «جهان بدون ترور» که در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این که در آستانه اربعین حسینی هستیم، افزود: به لطف و عنایت الهی و به برکت خون شهیدان و استقامت ملت ایران امروز جهان به معنا، مفهوم و پیام اربعین و هدفی که امام حسین(ع) در عاشورا داشتند به صورت کامل و جامع در حال پی بردن است و هر سال به درک معنای عمیق اربعین و پیام حرکت امام حسین(ع) بیشتر پی برده می‌شود.

سرلشکر جعفری پیام عاشورایی امام حسین(ع) را مبارزه با ظلم و ظالم و مخالفت با نظام سلطه بیان کرد و گفت: در آن روز یزید ملعون قصد داشت از امام حسین(ع) بیعت بگیرد و امام زیر بار آن بیعت نرفتند و بر علیه ظلم و نظام سلطه آن دوران قیام کردند و امروز آمریکا می‌خواهد از مسلمانان انقلابی و ملت بزرگ ایران بیعت بگیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز این حرکت بزرگ اربعین حسینی که مردم به سمت بارگاه ملکوتی و نورانی سید و سالار شهیدان آغاز کرده‌اند و هر سال ما شاهد برگزاری با شکوه‌تر و با عظمت‌تر آن هستیم پاسخی دندان شکن و نه بزرگ به خواسته‌های آمریکای جهانخوار و سردمدار نظام سلطه در جهان است.

وی بزرگترین درس عاشورا را مخالفت با نظام سلطه و ظلم ستیزی بیان کرد و اظهار داشت: اصل اساسی و محوری انقلاب اسلامی مبارزه با سلطه و ظلم ستیزی است و پیشرفت انقلاب اسلامی و موفقیت‌ها و توفیقاتی که تا به امروز کسب شده همه و همه نتیجه رعایت همین اصل الهی و رعایت دستور الهی بوده که توسط مردم انقلابی در حال انجام است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: هر روز که می گذرد حقانیت و محوری بودن انقلاب اسلامی برای ملت‌های تحت ستم بیشتر روشن و آشکار می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران شهادت طلبی را مهمترین درس عاشورا در مبارزه با ظلم و ستم بیان کرد و گفت: امروز بسیاری از جوانان ما طالب شهادت و گام نهادن در مسیر مبارزه با ظلم و ستم هستند و با بهانه‌های مختلف دفاع از حرم و یا در عرصه‌های علمی و دفاعی در داخل و خارج از کشور به ایثار و جانفشانی مشغول هستند. شهید حججی یک نماد از شهدای مدافع حرم بود که امروز با عزمی راسخ با دشمنان مبارزه می‌کنند، خداوند شهید حججی را برجسته کرد تا حقانیت و حمایت مردم ایران از مظلومان و مستضعفان را به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: امروز نه تنها ملت ایران بلکه اکثر مسلمانان تحت ستم به این حقیقت پی برده‌اند که تنها راه سعادت و خوشبختی آنان ایستادن و مقاومت در برابر ظالمین و مبارزه با حاکمان جور و دست نشانده آمریکا است.  

سرلشکر جعفری اضافه کرد: مقاومت مسلمانان در منطقه نشان از توسعه انقلاب اسلامی دارد، امروز این راه و حقیقت برای جهانیان به اثبات رسیده اما این توسعه الزاماتی دارد که باید به آن توجه شود. نخست عزم و اراده راسخ یک ملت و جامعه برای ایستادگی و مقابله است که این عزم راسخ باید برگرفته از باور و ایمان قلبی باشد و یقین داشته باشد که به هدفی که می‌خواهد دست می‌یابد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز این اتفاق پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی، در منطقه ایجاد شده و ما شاهد نهضت بیداری اسلامی و مقابله کشورهای منطقه با حاکمان ظالم هستیم و این مقاومت و ایستادگی کشورهای منطقه در برابر ظالمان دست نشانده بیانگر اثبات حقانیت انقلاب در منطقه است.

وی با اشاره به دومین الزام که در توسعه انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تجهیز شدن جامعه به ابزارها و سلاح‌های دفاعی دومین الزام مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. امروز یک جامعه باید متناسب با توانمندی خودش قدرتش را افزایش دهد و انواع موشک، توپ، تانک، هواپیما و انواع فناوری‌های دفاعی را داشته باشد و ما که مرکز هدف نظام سلطه هستیم طبیعی است که باید بیش از دیگر کشورها به این اصل پایبند باشیم و این الزام را رعایت کنیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: مردم ایران با همه وجود افزایش قدرت تجهیزات دفاعی را در عرصه‌های مختلف از ضروریات کشور می‌دانند و موشک را همانند ناموس خودشان دوست می‌دارند و غیرتمندانه از آن نگهداری می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز آمریکا در حال توطئه و برنامه‌ریزی است تا توان دفاعی ایران را نابود کند، اظهار داشت: آمریکا قصد دارد از همین امروز به صورت عملی کاتسا را به بهانه تضعیف توان موشکی و دفاعی ایران برعلیه ملت ما آغاز کند تا با فشارهای اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهد.

وی با طرح این پرسش که شما آمریکای‌ی ها چطور انتظار دارید زمانی که مردم ایران دشمنی و خباثت شما را با همه وجودشان لمس کرداند، بارها و بارها چهره پلید شما را با چشم دیده‌اند، توان موشکی خود را با میل شما تنظیم کنند، مگر ایران و ایرانی چند بار باید شیطنت و فریبکاری شما را تجربه کند! تصریح کرد: مگر ملت ایران کودتای 28 مرداد، جنگ هشت ساله، ماجرای طبس و غیره را فراموش می‌کند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: مگر شما 11 سبتامر را به وجود نیاوردید تا بهانه‌ای برای حمله به کشورهای افغانستان و عراق داشته باشید تا از این طریق ایران را محاصره و سپس حمله کنید و زمانی که دیدید ملت ایران در برابر فیگور شما کمترین ترسی به دل راه نداد دمتان را برکولتان گذاشتید و رفتید و از تهدید نظامی ایران منصرف شدید.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: مردم ما هرگز فراموش نمی‌کنند که در فتنه 88 قصد ناامنی و ایجاد اختلافات داخلی داشتید تا بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنید سپس تحریمها را آغاز کردید تا ما را به پای میز مذاکره بکشانید و همه اینها را مردم ما مشاهده کردند پس چرا باز هم ادامه می‌دهید و انتظار دارید مردم بیدار ایران فریب شما را بخورند.

وی تاکید کرد: آمریکا بداند به هر میزان تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر مردم ایران بیشتر شود عزم و اراده ملت در افزایش دفاعی بیشتر خواهد شد و حجم موشک‌ها را دشمنان انبوه‌تر و با برد و دقت بالاتر مشاهده خواهند کرد و این اتفاق با همه این تحریم‌ها و فشارهایی که بر ملت ایران وارد می‌شود، اتفاق خواهد افتاد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: آمریکا بداند که ملت غیور و مقتدر ایران از ناموس خود غیرتمندانه دفاع خواهد کرد و پاسخ تهدیدات کوچک منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را با جدیت و قاطعیت و البته با غافلگیری خواهد داد و ما این ادعا را یکبار در دوران دفاع مقدس به جهان اثبات کردیم اگر این ادعای ما در دوران دفاع مقدس ثابت نشده بود شما می‌توانستید بگویید اینها همه ادعا و پوچ است اما عملکرد ملت ایران در این 40 سال در مقابل توطئه‌های مختلفی که برعلیه ما روا داشتید صدق بر این مدعاست.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: چرا مجدد می‌خواهید ایرانیان را مورد امتحان قرار دهید و خود را رسوای عالم کنید اگر شما چنین قصدی دارید ایران آماده است. تاریخ این ملت و انقلاب اسلامی گویای غیرتمندی، استقامت و ایستادگی است ملت ما خودش را برای امتحان‌های بزرگ‌تر آماده کرده شما باید خودتان را برای تبعات منفی اقدامات سلطه گرایانه خودتان آماده کنید تا آبروی ریخته شده خودتان را در دنیا جمع کنید.

وی آمریکا را بزرگترین تروریست و حامی اسرائیل و عربستان تروریسم بیان کرد و گفت: شما چگونه می‌توانید دم از حقوق بشر بزنید در حالی که مردم شاهدند که دستتان به خون مردم مظلوم دنیا آلوده است، مردم ایران خوب می‌دانند که دشمن حقوق بشر رژیم سلطه آمریکا است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه همه مردم مستضعف و مظلوم جهان کشور ایران را تنها حامی خود می‌دانند، گفت: امروز ایران به تنهایی در برابر ظلم و زورگویی‌های نظام سلطه ایستاده است و کشورهای منطقه تنها حامی واقعی خود را نطام جمهوری اسلامی و انقلاب می‌دانند برای همین هر روز که می‌گذرد سینه چاکان بسیاری را به خود جذب می‌کند و شما از این مهم به عنوان نفوذ ایران یاد می‌کنید.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و جهان گسترش یافته و مردم مظلوم جهان به اسلام دل بسته‌اند. در حال حاضر همه آزادی خواهان جهان می‌دانند که اگر ایران نبود همین کشور لبنان در اشغال فرزند نامشروع آمریکا، اسرائیل غاصب بود، همه می‌دانند که اگر مساعدت‌های ایران نبود سرنوشت رقت باری در انتظار کشور عراق و افغانستان بود. امروز اگر ایران نبود داعش برسرزمین شام و عراق حکومت می‌کرد و همه مردم را به خاک و خون می‌کشید و امروز محبوبیتی که ایران در جهان دارد هیچ کشوری ندارد.

وی ایران را مظهر مبارزه با آمریکا بیان کرد و اظهار داشت: امروز صدای شکسته شدن استخوان‌های پوسیده نظام سلطه و امپریالیزم در حال شنیده شدن است چرا که ما شاهد شکست‌های پی در پی آنان در منطقه هستیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه اگر در انتطار یک جهان بدون ترور و تروریسم هستیم باید به دنبال جهان بدون سلطه آمریکا و اسرائیل باشیم، گفت: این روند موجود و تجربه انقلاب اسلامی حرکت به چنین جهانی را نوید می‌دهد و ما به وعده‌های الهی ایمانی راسخ داریم و مصمم هستیم که تا به امروز در برابر سلطه ایستادیم و به دشمنان کفار اعتماد نکردیم و راه خود را ادامه دادیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل در دوران دفاع مقدس فرمودند: جنگ ما فتح فلسطین را به همراه خواهد داشت؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: 20 سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت؛ ما در هیمن مسیر گام برمی‌داریم و در آن روز موعود جهانی بدون ترور و تروریسم خواهیم داشت.

در ادامه حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، امروز زمانه‌ای است که ریزگردهای غفلت مدرن تمام شوون زندگی بشر را آلوده کرده و راه تنفس را بر انسان و انسانیت تنگ کرده است.

وی افزود: در عصر کنونی متهم بر کرسی قضاوت تکیه زده و مظلوم را به قصاص محکوم می‌کند و برای عوام فریبی رسانه را در خدمت گرفته است. در این قرن سراسر قساوت و خونریزی به دست مدعیان حقوق بشر و ظهور منحوس وحشت و ترور که خواب را از مادران، کودکان، کهنسالان و دیگران ربوده است و هر روز در یکی از غالبهای مدرنی همچون سایبرتروریسم، پروکسی تروریسم، میا تروریسم و اکومونیک تروریسم خودنمایی می‌کند.

علامتی تصریح کرد: امروز ما بر آن شدیم از جهانی سخن بگوییم که در آن صحبتی از وحشت و ترور نباشد جهانی که امید مادر، همسر، پدر و فرزندی را ناامید نکند جهانی که بهترین بندگان خداوند شهیدانی همچون بهشتی، رجایی، باهنر، لاجوردی، دیالمه، شهریاری، احمدی روشن، صیاد شیرازی و بیش از 17 هزار انسان بی گناه به همین بهانه کشته نشوند و در جهانی سراسر صلح زندگی کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان داشت: امروز ما با دانش آموزان عزیز هم سخن شده‌ایم تا از فردایی روشن سخن بگوییم فردایی که سراسر نشاط، امید و بهجت، جهان بدون ترور و دغدغه فعالان جنبش دانش آموزی به ظهور و بروز رسید و در بین دو واقعه تاریخی تروریستی 13 آبان و 16 آذر که آینده سازان این انقلاب شکوهمند هدف گرفته شدند را از نبود ترور سخن به میان آوریم.

وی ادامه داد: از جهانی به دور از وحشت و هراس، از فردایی روشن، فردایی که از آن ما است جهان بدون ترور جهان بدون سلطه قدرتهای مستکبر و همدستانشان، جهان بدون آمریکا و جهان بدون صهیونیسم خواهد بود. این برنامه در 30 استان دیگر برگزار می‌شود تا جنبش دانش آموزی در رایحه تعلیم و تربیت بپراکند/807/۲۰۰/ح

ارسال نظرات