۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۳۵۴۸۵

حرکت آتش به اختیار بسیج هنرمندان قم در برگزاری سوگواره «سفینه النجاه»

مسؤول بسیج هنرمندان استان قم با بیان این که برای برگزاری سوگواره «سفینة النجاه» هیچ گونه ابلاغیه و دستورالعملی نبوده است، این حرکت را یک حرکت آتش به اختیار دانست.
امیر رزق آبادی مسؤول بسیج هنرمندان قم امیر رزق آبادی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر رزق آبادی مسؤول بسیج هنرمندان استان قم، در حاشیه نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» در ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: یقین داشتیم که خدای متعال و امام حسین(ع) ما را در برپایی این سوگواره یاری می کنند.

وی با بیان این که این برنامه از ابلاغات سازمان بسیج هنرمندان نبوده و این پیشنهاد از سوی خودمان مطرح شده است، ابراز داشت: نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» برنامه ای آتش به اختیار بود که الحمدلله در مدت یک هفته تمام هماهنگی های آن انجام شد.

مسؤول بسیج هنرمندان استان قم تأکید کرد: این سنگ بنایی است که از استان قم گذاشته شده و قصد داریم تا برگزاری این همایش به شکل ملی پیش برویم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: ترویج فرهنگ ناب عاشورا و زنده نگه داشتن این فرهنگ، از مهمترین اهداف برگزاری نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» است.

رزق آبادی با بیان این که امروز هم کربلا و عاشورا است، گفت: ما باید به این باور برسیم که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یک حقیقت است و امام حسین(ع) کشتی نجات است.

مسؤول بسیج هنرمندان استان قم خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین برنامه هایی به دنبال این هستیم تا از شرایطی که امروز دچار آن هستیم، به لطف سالار شهیدان نجات پیدا کنیم.

وی درباره علت برگزاری اختیاری این همایش، گفت: شیعیان علی بن ابی طالب(ع) انقلابی هستند و در امور انقلابی صبر نمی کنند، به ویژه در زمانی که رهبر معظم انقلاب دستور آتش به اختیاری صادر کرده اند.

رزق آبادی با بیان این که متأسفانه در مسائل فرهنگی از دشمنان خود عقب هستیم، تصریح کرد: اگر در بعضی مسائل بخواهیم منتظر ابلاغ و دستور مقامات بالاتر باشیم، از قافله عقب می مانیم.

وی افزود: ما باید از ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلام بهره گیری لازم را انجام دهیم تا سبب روشنگری و بیداری اسلامی در جوامع اسلامی و سراسر جهان شود.

مسؤول بسیج هنرمندان قم در پایان سخنان خود به انقلابی بودن شعرا و مداحان تأکید کرد و گفت: مداحان و شاعران و به طور کلی جامعه امروز به دو بخش انقلابی و غیر انقلابی تقسیم می شود؛ شاعر و مداح متعهد و انقلابی شخصیتی است که زمانه خود را بشناسد و طبق آن شناخت و نیازهای روز، به سراییدن شعر و مداحی بپردازد./840/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات