۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۳۰۳
امام جمعه اندیمشک تأکید کرد؛

نماز اول وقت در مواکب اقامه شود

امام جمعه اندیمشک گفت: سعی شود در مواکب اربعین نماز اول وقت اقامه شود که در این زمینه کمیته ای در شهرستان اندیمشک تشکیل شده تا این امر را تسهیل ببخشد.
اندیمشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک امروز 6 آبان در مراسم افتتاح مواکب شهرستان اندیمشک که در جوار مرقد شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: در کنار خدمت رسانی مناسب به زوار اربعین حسینی، امنیت زوار نیز باید به طور کامل تامین شود و عاشقان راه حسین بن علی(ع) بدون ذره ای دغدغه به زیارت این امام همام بروند.

 حجت الاسلام حسینی نوری با اشاره به اهمیت شهرستان اندیمشک، بیان داشت: اندیمشک شهر ورودی و خروجی استان است و در دوران دفاع مقدس هم خدمات زیادی به انقلاب داشته؛ این شهرستان امروز هم باید از موضوع خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی عقب نماند.

وی در ادامه گفت: خدمت رسانی به زوار اربعین حسین در حقیقت یک کار جمعی است و همه دست به دست هم داده ایم تا فضایی بسیار مناسب برای این خدمت رسانی فراهم شود.

امام جمعه اندیمشک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در قیامت اعمال را با نیت آن محاسبه می کنند، افزود: زمانی نیت بهتر از عمل می شود که فرد بر روی امیال نفسانی و خواهش های نفسانی خود پا بگذارد، آن گاه نیت بهتر از عمل خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک تصریح کرد: باید نیت خود را خالص کنیم و کار برای اباعبدالله باشد؛ مبنا این است که در اربعین به تهذیب و معنویت برسیم؛ در عبادت اگر نیت درست نباشد، ممکن است همین موکب داری موجب انحراف شود و از صراط مستقیم خارج شود.

رییس پیشین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه البرز اقامه نماز اول وقت را یکی از ضروریات دانست و افزود: سعی شود در مواکب اربعین نماز اول وقت اقامه شود؛ لذا به همین منظور نیز کمیته ای تشکیل شده است تا این امر را تسهیل ببخشد.

حجت الاسلام حسینی نوری در ادامه بیان داشت: برنامه ریزی برای خدمت رسانی باعث می شود تا لذت زیارت ابی عبدالله الحسین (ع) دو چندان شود؛ لذا برنامه ریزی صحیح و مدون در دستور کار خادمان اربعین و مواکب قرار گیرد.

امام جمعه اندیمشک در پایان اظهار داشت: از خدا طلب می کنم که برنامه ای در خور و شان یکهزار شهید اندیمشک برای زوار اربعین حسینی داشته باشیم و بتوانیم در کمک به زوار سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گام های مثبتی را برداریم./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات