۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۳۹۰۳

پنجمین سالگرد شهادت شهید لک زایی در قم برگزار شد

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید لک زایی گفت: شهدا به یاد معاد بودند و برای روز آخرت عمل کردند و به مقام رضا رسیدند.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حجت الاسلام والمسلمین لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی پیش از ظهر امروز در همایش «حبیب دلها» که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لک زایی در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در بخش حکمت آمیز نهج البلاغه آمده است که زید بن وهب نقل می کند که وقتی که از صفین بر می گشتیم، در ورودی کوفه هفت قبر بود، از حضرت علی(ع) پرسیدم که اینها چه کسانی هستند، یکی از قبور مربوط به ابن وهب می شود به حضرت گفت آیا او را می شناسید؟ حضرت می فرماید که خدا رو را رحمت کند.

برادر سردار شهید لک زایی تصریح کرد: شهید حججی وقتی که در دست دژخیمان قرار می گیرد طوری برخورد می کند که خیالش از آخرت راحت است؛ وقتی که بالای سر شهید لک زایی حاضر شدم، لبخند بر لبانش جاری بود و باورمان نمی شد که شهید شده باشد.

وی افزود: چند بار به خوابم آمده و می گفت که من زنده هستم و از دنیا نرفته ام، وقتی که پیکر این شهید را دیدم، با خود گفتم چه صحنه هایی در هنگام شهادتشان پیش آمده که خوشحالی زائد الوصفی در چهره شان وجود داشت که با لبخند به شهادت رسیده است؛ حتی پس از غسل دادن شهید باز هم لبخند بر لبان ایشان جاری بود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی افزود: وقتی که یاد شهدا می کنیم برای این است که به خود و کارنامه اعمالمان بیندیشیم؛ شهدا اگر به یاد معاد بودند و برای روز آخرت عمل کردند، به مقام رضا رسیدند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به شهادت فرزند امام راحل اظهار داشت: وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی را به امام راحل دادند، می گویند که امام انگشت خود را بر روی زمین گذاشتند، سپس فرمودند رفتن حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود./822/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات