۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۳۳۱۹۷

عوامل مؤثر بر تعامل پرستار با بیمار

آنچه پرستار به عنوان ارائه دهنده مراقبت عرضه می کند ترکیبی است از دانش و مهارت؛ و آنچه در مقابل دریافت می دارد، قدردانی یکی از بستگان بیمار، لبخند یک کودک یا مادر و یا تنفس راحت یک بیمار است.
اخلاق پرستاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کارکنان پرستاری که به عنوان ارائه دهنده مراقبت به بیمار، بیشترین تماس و تعامل با وی را دارند، در زنجیره عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی بیماران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

پرستاری حرفه ای است که در آن، تجربه، احساسات، عواطف و تعاملات مجموعه کار روزمره را تشکیل می دهد؛ رابطه میان پرستاران و دریافت‌کنندگان مراقبت به گونه ای نابرابر آغاز می شود: یک طرف بیماری است و طرف دیگر سالم، یک طرف ناآگاه است و دیگری دانش خاصی دارد، یکی دریافت کننده و نیازمند کمک است و دیگری ارائه دهنده، بنابراین رنج و بیماری نقطه آغاز است، اما هدف هر دو بازگرداندن سلامت و بهبودی و یا مرگی آرام است.

آنچه پرستار به عنوان ارائه دهنده مراقبت عرضه می کند ترکیبی است از دانش و مهارت ها، ساعات طولانی کار می کند و آنچه در مقابل دریافت می دارد، قدردانی یکی از بستگان بیمار، لبخند یک کودک یا مادر و یا تنفس راحت یک بیمار است؛ به همین دلیل است که پرستاری، حرفه ای منحصر به فرد محسوب می شود.

میلتون میروف هشت عامل اساسی را لازمه ارائه مراقبت می داند، این عوامل عبارتند از:

1- دانش و آگاهی در مورد بیمار، فرهنگ و نیازهای او؛

2- تلفیقی از ریتم های متناوب و متفاوت با یکدیگر، مانند تجربیات گذشته و علوم جدید؛

3- صبوری هنگام مراقبت از فرد و حرکت گام به گام با او؛

4- صداقت در گفتار و کردار؛

5- اعتماد و اطمینان؛

6- تواضع؛

7- امیدوار بودن و امید دادن به بیمار؛

8- شجاعت.

/841/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات