۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۹۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

طرح نائب الشهدا همزمان با اربعین حسینی اجرایی می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز طرح نائب الشهدا در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی اجرایی می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز طرح نائب الشهدا در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی اجرایی می شود.

خدمت رسانی  36 موکب استان البرز در مسیر کربلا تا نجف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: در طرح نائب الشهدا، نام و عکس 1400 شهید استان البرز، بر روی سینه زائران اربعین حسینی نصب می شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در اربعین حسینی جلوه گر باشد.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال 36 موکب از استان البرز در مسیر کربلا تا نجف و در این دو شهر به زائران خدمت رسانی می کنند، گفت: وظیفه برخی از موکب ها طبخ غذا است و برخی دیگر نیز افزون بر ارائه غذا، خدمات اسکان را نیز به زائران ارائه می کنند.

حضور فعال روحانیان استان البرز در موکب های اربعین حسینی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 35 هزار زائر از خدمات موکب های استان البرز در اربعین استفاده کنند، افزود: در هر موکب یک مبلغ آقا و یک مبلغه خانم افزون بر برپایی نماز و زیارت عاشورا به شبهات دینی زائران نیز پاسخ می دهند.

حجت‌الاسلام مسعودی گفت: مبلغان و روحانیان در موکب های اربعین حسینی به وسیله ویدئو پروژکتور، پرده خوانی و سایر مسائل ارتباطی جریان کربلا و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام را ورایت گری خواهند کرد.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج قیام عاشورا ابراز کرد: امام حسین (ع) و یاران با وفایش در برپایی قیام عاشورا؛ درس دشمن شناسی، ایستادگی در برابر ظلم، امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از مظلومان را به ما تقدیم کردند و روحانیان و مبلغان وظیفه دارند در مسیر پیاده روی اربعین حسینی به واکاوی دقیق اهداف قیام کربلا بپردازند.

برگزاری جلسات توجیهی برای زائران اربعین

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی برای زائران اربعین حسینی، گفت: با توجه به تفاوت فرهنگ مردم  ایران اسلامی با مردم عراق، جلسات توجیهی برای زائران برگزار می شود تا در نتیجه با فرهنگ مردم کشور عراق بیشتر آشنا شوند، که یکی از این جلسات در قالب همایش پای پیاده چند روز پیش برگزار شد و تا قبل از اربعین یک همایش دیگر با همین مضمون برپا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان با تاکید بر دریافت ویزا برای اربعین، اظهار داشت: زائران حتما با ویزا به سمت مرزها حرکت کنند تا با آرامش خاطر در تجمع میلیونی اربعین حسینی حاضر شوند./842ت302/ب1

ارسال نظرات