۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۳۲۹۵۰
مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان البرز:

بیش از ۲۳۰ خانه قرآنی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: در حال حاضر ۱۲۳ موسسه قرآنی و ۲۳۸ خانه قرآنی شهری و روستایی در زمینه ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در سطح استان فعالیت می کنند.
مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل  تبلیغات اسلامی استان البرز

محمد رضا رودسرابی مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل  تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: در حال حاضر 123 موسسه قرآنی و 238 خانه قرآنی شهری و روستایی در زمینه ترویج و گسترش مفاهیم  قرآنی در سطح استان فعالیت می کنند.

فعالیت 18 خانه قرآنی در روستاها استان البرز

وی با بیان اینکه از بین 238 خانه قرآنی، 18 خانه در روستاها فعالیت می کنند، گفت: بقیه خانه های قرآنی در شهرهای استان از سوی مربیان، معلمان و مدرسان، به قرآن آموزان خدمت ارائه می کنند.

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: در 6 ماهه اول سال به 120 خانه قرآنی مجوز فعالیت صادر کرده ایم و طبق برنامه پیش بینی شده قرار است تا پایان سال 160 خانه قرآنی دیگر در سطح استان مجوز فعالیت دریافت کنند.

فعالیت 120 مربی قرآنی در سطح استان البرز

رودسرابی با اشاره به اینکه 120 مربی قرآنی در سطح استان وجود دارد، گفت: در کنار این 120 مربی قرآنی دوره دیده، تعدادی معلم و مدرس قرآنی نیز برای افزایش مهارت قرآن آموزان و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش می کنند.

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل  تبلیغات اسلامی استان البرز  با تاکید بر افزایش توان علمی مربیان، معلمان و مدرسان قرآن، افزود: در این راستا کارگاه های ارتقای سطح مهارت مربیان، معلمان و مدرسان قرآنی هر دو سال یک بار با حضور اساتید کشور در استان برگزار می شود و مباحث اخلاق، احکام و مهارت های تدریس به آنها ارائه می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی

وی با اشاره به اینکه 30 قاری ممتاز کشوری در استان فعالیت می کنند، گفت: وجود یک قاری بین المللی و یک حافظ قرآن کریم در استان البرز سبب  فخر کردن است و امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد افزایش آمار در هر سه بخش باشیم.

رودسرابی در ادامه گفت: طبق برنامه پیش بینی شده چهار کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در شهرهای کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و پردیس با حضور اساتید کشوری برگزار خواهد شد.

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل  تبلیغات اسلامی استان البرز  با بیان اینکه در این کلاس های آموزشی، مربیان، معلمان و مدرسان قرآنی حضور دارند، افزود: مربیان، معلمان و مدرسان قرآنی پس از سپری کردن این دوره های آموزشی و کسب مهارت های لازم در زمینه سبک زندگی اسلامی، می توانند در کلاس های خود سبک زندگی اسلامی را تدریس کنند./842/ت303/ب1

ارسال نظرات