۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۳۲۹۴۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

کنگره بزرگ ۶۰۰۰ شهید استان مرکزی برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه کنگره بزرگ ۶۰۰۰ شهید استان مرکزی برگزار می شود، گفت: این کنگره با اعضای ستادهایی همچون بنیاد شهید، سپاه پاسداران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
 کنگره بزرگ ۶۰۰۰ شهید استان مرکزی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  محمد صادق دوخایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری یادواره های شهدا در اراک، در رابطه با کنگره ۶۰۰۰ شهید استان، گفت: کنگره ۶۰۰۰ هزار شهید استان مرکزی با اعضای ستادهایی همچون بنیاد شهید، سپاه پاسداران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: دستگاهها و نهادهایی که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متولی هستند وظیفه دارند در راستا کمک کار و همراه بنیاد شهید باشند.

دوخایی به تلاش برای آماده سازی  زیرساخت ها برای تشکیل کنگره ۶۰۰۰ شهید استان مرکزی اشاره کرده و گفت: بنیاد شهید و ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سپاه با تلاش فراوان برای فراهم کردن زیرساخت های این کنگره ۶۰۰۰ همکاری می کنند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی درباره زمان برگزاری این کنگره، بیان کرد: زمان برگزاری کنگره مشخص نیست و در اولین فرصت از طریق دستگاه‌های متولی به اطلاع مردم شهید پرور اراک و استان مرکزی خواهد رسید.

دوخایی با اشاره به این نکته که در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مهمی را می توان انجام داد، تشریح کرد: بیش از ۱۰ دستگاه متولی در کشور، عضو کارگروه حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده، ۱۸ تن از وزرا در مرکز و ۱۸ نفر از مدیران کل دستگاه های استان، عضو این کارگروه هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: دستگاه های متولی، همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی و تمامی همه دستگاه هایی که به نحوی در حوزه تربیت نسل جوان فعالیت می کنند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسؤولیت دارند.

وی افزود: اولین جلسه با حضور آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان انجام شده و کمیته‌های مختلف حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مشخص شدند و در حال حاضر منتظر دریافت دستور کار کمیته ها هستیم.

دوخایی با بیان اینکه از دل این فرهنگ ایثار و شهادت شهدایی همچون شهید حججی بیرون آمدند، گفت: این شهدای شاخص جایگاه ویژه ای در قلب ملت بزرگ ایران دارند.

جایگاه ویژه خانواده شهدا در اسلام و جمهوری اسلامی ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه خانواده شهدا در اسلام و جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: خانواده شهدا، شهروندانی هستند که بر اساس احادیث و آموزه های دینی، فرموده رهبر معظم انقلاب، دولتمردان و کسانی که بار نظام جمهوری اسلامی را به دوش می‌کشند گل سرسبد جامعه ایثارگری و شهروندی بوده و مسؤولان در سراسر کشور عنایت ویژه به این خانواده ها دارند.

دوخایی به توصیه رهبر معظم انقلاب در رابطه با سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سرکشی و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران همیشه پیش قدم بوده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ادامه با تاکید بر سفارش دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: رییس جمهورکشورمان به تمامی مدیران، استانداران و مدیران کل، اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده های شهدا را سفارش کرده اند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات