۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۳۲۹۱۷
مؤلف کتابهای دفاع مقدس:

چاپ بیش از ۱۰ هزار کتاب دفاع مقدسی حاصل حمایتهای رهبری است

رئیس مؤسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی با اشاره به چاپ بیش از ۱۰ هزار اثر در موضوع دفاع مقدس افزود: یقیناً برای شهدا وقت گذاشتن برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
محسن عمادی محسن عمادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سیره پژوهان کنگره شهدای روحانی پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از نویسندگان استان تهران در سپاه سیدالشهدا(ع) این استان برگزار شد.

محسن عمادی، رئیس مؤسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در این نشست، با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر هر فرهنگی بخواهد ماندگار شود؛ باید در قالب هنر بیان شود، با گلایه از کم کاری نویسندگان در زمینه نشر ارزشهای انقلاب اسلامی، گفت: ما در این انقلاب خیلی اسطوره داشته ایم که به خاطر شروع زود هنگام جنگ بعد از انقلاب این اسطوره ها به حاشیه رانده شدند.

شهید حججی، شهید هادی نسل حال است

وی با اشاره به چاپ بیش از 10 هزار اثر در موضوع دفاع مقدس، آنها را حاصل حمایت های رهبری برشمرد و افزود: یقیناً برای شهدا وقت گذاشتن برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

عمادی شهید حججی را شهید ابراهیم نسل حاضر عنوان کرد و خاطر نشان کرد: شهید ابراهیم هادی می گفت کاری کنید که خدا خوشش بیاید، همینطور هم شهید حججی در وصیت به پسرش گفت که کاری کن تا خدا عاشقت بشه.

وی با ابراز اینکه بیش از هزار شهيد مدافع حرم وجود دارد که چندین نفر آنها را هم سر برديده‌اند، به وصیت نامه شهید اشاره کرد و افزود: شهيد حججي بیش از همه شهدای مدافع مطرح شد؛ او معتقد بود که اگر خدا عاشق کسي شود او را بالا مي‌برد.

نویسنده کتاب سلام بر ابراهیم با یادآوری اینکه با صدها خانواده شهيد مصاحبه کرده ‌است، اضافه کرد: تاکنون هرگز مثل شهید هادي ندیده ام،‌ او فقط کاری را انجام داد که خدا دوست داشت، از همه چيزش براي خدا گذشت و فقط خدا را مي‌ديد؛ جواني که اينگونه اخلاص دارد،‌ خدا به او عزت مي‌دهد.

وی با اشاره به شهدای کنونی مدافع حرم، اظهار داشت: شهيد حججي جا پاي شهيد هادي گذاشت. همه تلاش شهید ابراهیم این بود تا همه دستورهای دین را اجرا کند؛ از همین رو خدا هم او را الگو قرار داد.

نویسنده کتاب طیب حاج رضایی در بخش دیگری از سخنان خود کتاب "طيب؛ زندگی‌نامه و خاطرات حُر نهضت امام خمينی(ره)" را اثری در پاسخ به کتاب شعبان بی مخ دانست که خانم هما سرشار، نویسنده یهودی ساکن آمریکا آن را نوشته است و افزود: او این کتاب کوشید تا تمام تقصير کودتاي 28 مرداد را به گردن طيب بیندازد و شعبان را بي گناه معرفي کند. گروه شهید هادی هم سراغ جمع‌آوري خاطرات رفت که مشخص شد شخصيت واقعی طيب کسی نيست که معرفي شده است وما آن خاطرات را منتشر کرديم و چاپ آن تاکنون به نوبت چهاردهم رسیده است.

وی با برشمردن ویژگی های نویسنده نمونه، گفتد: یک نویسنده خوب باید اهل مطالعه و خیال پردازی و سبک های مختلف نگارش را بررسی کرده باشد.

مؤلف 56 اثر دفاع مقدس درباره سیره پژوهی و نگاشت خاطرات شهدای روحانی اذعان کرد: اول از همه باید از خود شهید کمک گرفت چرا که برای شهدا هر کاری انجام شود، آنها جبران می کنند.

وی نگاشتن برای شهدای مدافع حرم را به خاطر به روز بودن آن بسی آسانتر از شهدای نسل گذشته دانست و تأکید کرد: در زندگی شهدای روحانی نکات مثبت و بسیار ارزشمندی نهفته است.

نویسنده کتاب شاهرخ ضرغام با اشاره به خوابها و خاطرات دیگران از شهدا بعد از تاریخ شهادتشان اضافه کرد: شهدايی هستند كه بعد از شهادتشان با كرامات خود و اتفاقاتی كه می‌افتد، خاطرات مهمی را رقم زده‌اند که این مباحث را می توان از طريق مصاحبه با دوستان، همرزمان و خانواده آنها جمع‌آوری کرد.

وی هفتاد درصد سیره پژوهی را اصل داستان و مابقی آن را داستان پردازی نویسنده برشمرد و با تأکید بر نگارش روحیات ایثارگری و فداکاری شهدای روحانی، ابراز کرد: وصیت نامه و خاطرات شهدا بعد از شهادتشان اکثراً تأثیر گذار است.

مؤسس انتشارات شهید هادی با تأکید بر اینکه معرفی شهدا، کشمکش داستان و جزئیاتی را که خواننده به آنها نیاز دارد حتماً باید نوشت، تصریح کرد: پیش از اوج داستان باید همه شخصیت های درگیر با شهدا معرفی شوند.

گفتنی است، در سومین کارگروه سیره پژوهی ستاد کنگره شهدای طلاب و روحانی استان تهران جمعی از طلاب و سیره پژوهان استان تهران به بحث و گفتگو درباره نحوه جمع آوری خاطرات شهدای روحانی استان تهران پرداختند.

در پایان، حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران از محسن عمادی، نویسنده و محقق متعهد و انقلابی قدردانی کرد./۸۰۴/ پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات