۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۳۲۹۱۴
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی:

دشمن بر روی پیاده روی عظیم اربعین تمرکز کرده است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: دشمن می خواهد به بهانه های مختلف مسلمانان را دچار تفرقه کند و بر روی این پیاده روی عظیم که در دنیا نظیر ندارد تمرکز کرده است.
اوحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مجتبی اوحدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اربعین یک سفر زیارتی است و امکان دارد به علت ازدحام جمعیت کسی نتواند زیارت کند اما می توان از ثواب پیاده روی آن بهره مند شد.

وی گفت: همچنین بانوان مسن و بانوان جوان بدون محرم در این راهپیمایی عظیم شرکت نکنند زیرا ممکن است مشکلات زیادی برای آن ها در این سفر به وجود بیاید.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: بانوان می توانند به نیت پیاده روی اربعین چند روز قبل و چند روز بعد از اربعین حسینی سفر کنند تا هم دچار مشکل نشوند و هم از ثواب پیاده روی اربعین نیز برخوردار شوند.

حجت الاسلام اوحدی با بیان اینکه نباید این سفر زیارتی همراه با معصیت باشد، تصریح کرد: تمام مذاهب در این راهپیمایی بزرگ حضور دارند و حدود 50 درصد موکب ها در عراق متعلق به اهل سنت هستند از این رو باید بحث وحدت مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید در این سفر به مقدسات همدیگر توهین کنیم، ادامه داد: دشمن می خواهد به بهانه های مختلف مسلمانان را دچار تفرقه کند و بر روی این پیاده روی عظیم که در دنیا نظیر ندارد تمرکز کرده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام شبکه های ماهواره ای و وهابیت به دنبال حاشیه هستند و می خواهند یک حرکت کوچک را بزرگ جلوه دهند.

حجت الاسلام اوحدی اظهار کرد: در هر موکب یک نفر روحانی وجود دارد و باید در این سفر زیارتی بحث نماز اول وقت مدنظر قرار داشته باشد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات