۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۳۲۵۶۳
رضایی مطرح کرد؛

وجود تردید در مسؤولان، بزرگترین مانع پیشرفت اقتصاد ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: بزرگترین مانع پیشرفت اقتصاد ایران نبودن سرمایه، نیروی انسانی و تکنولوژی نیست بلکه مشکل وجود تردید اشتباه در تصمیم گیرندگان خرد و کلان کشور بوده و هست.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه منطقه ای صاحب الزمان(عج) نیروی زمینی سپاه که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع)  برگزار شد، با بیان این که در جنگ تحمیلی هیچ چیز آماده نبود و هیچ امکانات اطلاعاتی وجود نداشت، گفت: دفاع مقدس به اندازه یک کشور و انقلاب عظیم جریان داشت.

وی افزود: اطلاعات نیروی زمینی سپاه در زمان جنگ از صفر تشکیل شد، امروز در تمام دنیا هیچ دولتی نیست که بتواند بدون سازمان های اطلاعاتی امنیت خود را حفظ کرده و برای آن برنامه ریزی کند، یکی از مسائل مهم جنگ اطلاعات عملیات بود.

رضایی با بیان این که یکی از جنبه های اهمیت اطلاعات در جنگ خطرپذیری آن بود، اظهار داشت: قبل از انجام هر عملیاتی باید از اطلاعات استفاده می شد، در واقع اطلاعات آغازگر کار بود و شهدای اطلاعات پیشگام و پیشکسوت بودند.

وی ادامه داد: ایثارگران اطلاعات در جنگ باید از میدان مین عبور می کردند و وارد خط مقدم دشمن می شدند تا از مسائل دشمن آگاه شوند، کار اطلاعات راهگشایی و بن بست شکنی و برآورد بود، آن زمان ماهواره برای کارهای اطلاعاتی نبود اما انسان های مخلص اطلاعات بسیار ذی قیمتی را جمع آوری می کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان این که نقش اطلاعات در دفاع مقدس نقشی بی بدیل است، ابراز داشت: قدر و منزلت ایثارگران اطلاعات عملیات هنوز شناخته شده نیست؛ این که دشمن را شکست دادیم و آن را عقب زدیم کار بزرگی بود اما کاری بزرگتر از آزادسازی خرمشهر و شکست دشمن در بعد نرم افرازی انجام شد که هر چه می گوییم عده ای گوش ها را بسته اند و نمی شنوند.

وی عنوان کرد: پیروزی برتر در دفاع مقدس پیروزی نرم افزاری است که آثار آن در موشک سازی، مقاومت و حزب الله دیده می شود، پیروزی نرم افزاری دفاع مقدس بود که اقتدار امروز ملت ایران را به وجود آورده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: احیا و دستیابی به اقتدار از دست رفته ایران در طول سال ها جنگ پیروزی نرم افرازی ایران در دفاع مقدس بود که بر اساس آن پیش می رویم و تجربه و دانش دفاعی در جنگ شد، در جنگ فناوری اقتدار سازی به دست آوردیم.

وی اضافه کرد: حزب الله، حشدالشعبی و امثال آن محصول فناوری دفاع مقدس هستند که فناوری انقلابی به شمار می رود که انسان می  سازد، این پیروزی بسیار بزرگتر از آزادی خرمشهر است، عده ای با این قیمت مخالفت می کنند و حرف هایی درباره دفاع مقدس می زنند و می خواهند چهره آن را سیاه نشان دهند چون درصدد له کردن و کشف نشدن پیروزی اصلی دفاع مقدس هستند تا به کار گرفته نشود.

رضایی با اشاره به یاوه گویی های اخیر مقامات آمریکایی، گفت: سخنرانی رییس جمهور ابله آمریکا نشانه عصبانیت و یأس دشمنان است، شهید بهشتی می فرمود که آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر، آمریکا از نفوذ ایران در منطقه عصبانی است.

وی افزود: آمریکا معتقد است که ایران متحدان آن ها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی و عربستان را محاصره می کند، دشمن از اقتدار، پیشرفت و موشک های ایران عصبانی است، این اقتدار از خاکریزهای دفاع مقدس با دست خالی به دست آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که از ابتدای آمریکا تا این رییس جمهور هیچ رجل آمریکایی از عنوان جعلی خلیج عربی استفاده نکرده بود، اظهار داشت: بر قبر سربازان آمریکایی هم نوشته شده که در خلیج فارس کشته شده اند.

وی ادامه داد: استفاده از عنوان خلیج عربی نشانه یأس آمریکایی ها از ملت ایران و حتی از ضد انقلاب ایرانی است، عصبانیت و یأس دشمن ناشی از دستاورد بزرگ ملت ایران در جنگ است، ترامپ می گوید اوباما اشتباه کرده و تنها نباید هسته را مورد توجه قرار می داد بلکه باید اقتدارهای دیگر ایران می دید و به قول خود می خواهد این روند را اصلاح کند، از این رو می خواهد توطئه جدیدی را آغاز کند.

رضایی ابراز داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بلاهت رییس جمهور آمریکا نباید سبب غفلت شود، یک فرد ابله را جلو فرستادند اما کسانی پست سر آن برنامه دارند، از این رو مسؤولان باید هوشیار باشند.

وی عنوان کرد: دولتمردان نباید منتظر بمانند و بنشینند تا سرمایه و تکنولوژی خارجی از بیرون وارد شود، همه تلاش می کنیم بیاید اما نباید وقت و فرصت ها را از دست داد، باید تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از آن بهره برداری شود.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید از فرصت ها بهره برداری کرد تا اقتصاد، صنعت، وضعیت معیشت و کسب و کار را درست کنیم، برنامه ریزهایی پشت سر رییس جمهور آمریکا نشسته اند و فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه هنوز عده ای منتظر هستند از آسمان برجام سرمایه خارجی و تکنولوژی ببارد و زمین اقتصاد ایران را آباد کند در حالی که خبری نیست و در آینده خبری نخواهد بود، ما باید به درون تکیه داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه ها و زمینه های کشور مسیر تعیین کرده و سیاستگذاری کردند، گفت: هیچ بعدی در کشور نیست که سیاست نداشته باشد، باید به این سیاست ها عمل شود.

وی افزود: اگر به سیاست های رهبر انقلاب عمل شود نقشه راه کشور مشخص است و پیش می رویم و از تهدیدات دشمنان عبور می کنیم، خوشبختانه امروز فضای جهانی به نفع ایران است، هزینه هنگفتی برای برجام پرداختیم اما هزینه برای حقانیت ایران انجام شد، همه دنیا تقصیر را از آمریکا می دانند.

رضایی با بیان این که تبلیغات بسیاری علیه ایران انجام شد، اظهار داشت: گفتند که ایرانی ها تروریست هستند و نظم جهانی را قبول ندارند در حالی که دشمنان جمهوری اسلامی اینگونه هستند و نظم جهان را بر هم می زنند و دنبال منافع خود می روند.

وی ادامه داد: بعد از 12 سال مذاکره توافقی بین المللی حاصل شد که آمریکایی ها اخلال می کنند، کارهای آمریکایی ها حقانیت ایران اسلامی را برای جهان ثابت کرد، بسیاری تبلیغ می کردند مشکل اصلی جمهوری اسلامی عدم ارتباط با آمریکا است و ادعا می کردند در صورت ارتباط ایران با آمریکا کشور بهشت می شود، عده ای در ادارات، وزارتخانه ها و دولتمردان این گونه فکر می کردند که نادرستی آن نمایان شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که رفتارهای خصمانه آمریکا سبب کنار رفتن تردیدها شد، ابراز داشت: بزرگترین مانع پیشرفت اقتصاد ایران نبودن سرمایه، نیروی انسانی و تکنولوژی نیست بلکه مشکل وجود تردید اشتباه در تصمیم گیرندگان خرد و کلان کشور بوده و هست.

وی عنوان کرد: ما می توانیم جبهه های سخت جنگ تحمیلی را پیش برد اما یک عده نمی گذارند که ما می توانیم در اقتصاد و صنعت راه بیفتد، جمهوری اسلامی نخستین کشور در مبارزه با تروریسم و مقاومت و ایستادگی است.

رضایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رهبری با ظرفیت سیاسی و معنوی بسیار بزرگ داریم، بزرگترین سرمایه ما بعد از خداوند و اهل بیت(ع)، رهبر معظم انقلاب هستند، اگر دور هم جمع شویم می توانیم شگفتی شکوفایی اقتصادی، علمی و فرهنگی را به وجود آوریم.

وی اضافه کرد: دشمن به شدت مأیوس و عصبانی است اما ما امیدوار و پرقدرت در صحنه هستیم و باید از فرصت ها استفاده کرد چرا که نمی توانیم متوقف شویم، بخشی از سر و صدا و جنجال های دشمن برای عقب راندن و ترساندن ملت و مسؤولان ایران است، ملت به فضل الهی سیلی محکمی به گوش ترامپ می زند که گذشتگان چنین سیلی نخورده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آتش به اختیار به معنای پیشگامی و پیشتازی است، گفت: آتش به اختیار یعنی این که بچه های انقلاب در تردید دیگران متوقف نشوند، آتش به اختیار حرکت در مسیر رهبری و حل مشکلات کشور است. /1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات