۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۳۲۵۳۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

رشد و تربیت انسان تنها برعهده امامان معصوم است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ یک از علوم انسانی عهده‌دار تربیت انسان نیستند، گفت: رشد و تربیت انسان تنها برعهده امامان معصوم(ع) است آنان هستند که راه رسیدن به سلوک را به انسان ‌آموزش می‌دهند.
حجت الاسلام والسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در امام زاده ابوالحسن(ع)، گفت: علم امامان معصوم(ع) به سبب اتصال قلوب آنان به خداوند متعال از کاملترین علوم به شمار می‌رود.

وی افزود: انسان اگر در زمینه امور معنوی و کسب ارزش‌ها و کمالات غیر از اهل بیت(ع) به کسی دیگر رجوع کند اشتباه کرده است چرا که تنها علم اولیای الهی سبب رشد و نجات انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هیچ یک از علوم انسانی عهده‌دار تربیت انسان نیستند، بیان داشت: رشد و تربیت انسان تنها برعهده امامان معصوم(ع) است آنان هستند که راه رسیدن به سلوک را به انسان ‌آموزش می‌دهند.

استاد اخلاق با بیان اینکه امروز همه دانشمندان اذعان دارند که انسانیت در حال سقوط است، اظهار داشت: هیچ یک از این دانشمندان برای نجات بشر از انحطاط و نابودی نسخه درمان ارائه نمی‌کنند اما ائمه اطهار(ع) از جانب پروردگار بهترین، کاملترین و عالی‌ترین نسخه درمان را برای دردهای عملی، اخلاقی، اجتماعی، فکری، روحی و خانوادگی را به انسان ارائه کرده‌اند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه بعد از غیبت امام زمان(عج) علمای با تقوا سه کار بسیار مهم برای نجات و رستگاری مردم انجام دادند، گفت: عالم با تقوا به جامعه چنین القاء می‌کند که حفظ آبروی مردم طبق صریح روایات ارزشش با خون مردم مساوی است چرا که پیامبر(ص) فرمودند: آبروی مومن را ببری یا او را بکشی گناهش باهم مساوی است؛ انسان تربیت شده پای منبر هرگز آبروی کسی را نمی‌برد.

وی ادامه داد: هیچ مسلمانی حق ندارد آبروی کسی را ببرد برای مثال انسان زمانی که از همسرش جدا می‌شود حق ندارد آبروی همسرش را ریخته و او را بی آبرو کند متاسفانه مردم اصلا حقوق طلاق را رعایت نمی‌کنند.

این دانشمند فرزانه در خصوص اقدام دوم روحانیان واجد شرایط، ابراز کرد: روحانی با تقوا مدام مردم را از دست درازی به مال دیگران نهی کرده و می‌گویند چشم به مال دیگران ندوزید و با سند سازی به مردم خیانت نکنید و آنان را به قناعت داشتن دعوت می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: مردان نفتی که با اختلاس و دزدی میلیاردها تومان اموال مردم را به یغما برده‌اند هیچکدام تربیت شدگان منبر و مسجد نیستند آنان اعتقادی به آخوند شیعه ندارند و الا هرگز مال مردم و دولت را نمی‌دزدیدند. عالم با تقوا مدام مردم را به کسب خیر دنیا و آخرت راهنمایی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره مروت و جوانمردی، گفت: انسان جوانمرد نسبت به دینش بخیل است و هرگز اجازه نمی‌دهد کسی به دینش دست درازی کند و این بخل عبادت است، در اموال انسان جوانمرد مال حرام یافت نمی‌شود و دیگر اینکه در ادای حقوق مردم بسیار دقیق است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات