۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۲۵۳۱
حجت الاسلام میرباقری:

تغافل والدین در خطاهای جزئی فرزندان حرمت ها را حفظ می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه والدین در تربیت فرزندان نسبت به جزئیات باید اهل تغافل و در مسایل مهم پایدار و استوار باشند، گفت: یکی از آثار منفی عدم تغافل شکسته شدن حرمت ها است.
حجت الاسلام سید حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید میرباقری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی گفت: اعمال و رفتار والدین تاثیر بسزایی در تربیت فرزندان دارد.

وی افزود: والدین باید طوری رفتار کنند که نه تنها خود بلکه فرزندان را از آتش جهنم نجات دهند برای مثال اقامه نماز اول وقت پدر و مادر در نماز خوان کردن فرزندان اثرگذار است.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه والدین باید در تربیت فرزندان هنر و ظرافت لازم را داشته باشند، ابراز کرد: برخی والدین متاسفانه هنر هدایتگری فرزندان را ندارند اهل بیت(ع) در برابر خطای انسان‌ها با بیانی نیکو و هنرمندانه آنان را به صراط مستقیم هدایت می‌کردند ما نیز باید پیرو سیره آن معصومین باشیم.

استاد حوزه علمیه درباره تغافل گفت: والدین در تربیت فرزندان نسبت به جزئیات باید اهل تغافل و در مسایل مهم پایدار و استوار باشند یکی از آثار منفی عدم تغافل شکسته شدن حرمتها است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند: قدر و منزلت خودتان را با مسائل ریز پایین نیاورید و بالا نگاه بدارید؛ امام باقر(ع) فرمودند: خوشبختی و مصلحت زندگی فردی و اجتماعی انسان در گرو دو سوم باهوش بودن و یک سوم تغافل است.

حجت الاسلام میرباقری اضافه کرد: گاهی انسان از کنار مسائل مهم به راحتی عبور می‌کند در حالی که در زمینه امور جزئی گذشت ندارد اهل بیت(ع) در مسائل جزئی بسیار گذشت داشتند اما هرگز نسبت به امور مهم بی تفاوت نبودند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: والدین در مسائل عبادی باید خداوند را به عنوان محبوب به فرزندان معرفی کنند تا آنان به انجام اعمال عبادی راغب شوند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات