۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۴۱۹
در حاشيه جلسه هيأت دولت؛

صالحي: در مورد هزينه هاي پياده روي اربعين در دولت صحبت هايي شده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد هزينه هاي پياده روي اربعين امسال، گفت: در اين خصوص صحبت هايي در دولت شده است كه اميدواريم كمك هاي خوبي در اين زمينه انجام شود.
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد بی نیازی مردم به سامانه‌ اینترنتی که برای اربعین ایجاد شده است، گفت: اين سامانه مي تواند شرايط تردد به عراق را كنترل كند و سبب مي شود كه مشكلاتي كه در سال هاي گذشته وجود داشت را امسال با آن مواجه نشويم.

وي درباره هزينه هاي پیاده روی اربعین نيز يادآور شد: در اين خصوص صحبت هايي در دولت شده است كه اميدواريم كمك هاي خوبي در اين زمينه انجام شود.

وزیر ارشاد در مورد ثبت دهه کرامت در تقویم ملی، تاكيد كرد: اين موضوع بايد مسير مشخص خود را طي كند و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود و خواستاريم دستگاه‌ها با نگاه مثبتی به آن نگاه کنند، اين موضوع در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته می‌شود، ما هم سعي مي كنيم در اين مسير كمك لازم را انجام دهيم و در اين شرايط كمك ساير دستگاه ها نيز نياز است.

صالحي در مورد اكران فيلم هاي خارجي نيز يادآور شد: اين موضوع در برهه هاي مختلف مورد بحث بوده و استدلال موافقین این است که فیلم‌های خوبی در سطح خارجی وجود دارد که با اکران آن ها هم به اقتصاد سینما کمک می شود و هم تنوع بیشتری برای مخاطب به همراه خواهد داشت.

وي افزود: البته شرط اكران فيلم هاي خارجي اين است كه ضوابط لازم برای عرضه را داشته باشند، در اين ميان مخالفين اکران فیلم های خارجی موضوع محدود بودن سالن های سینما و وجود نداشتن زمان کافی برای روی پرده بودن برخی فیلم های خوب را مطرح می کنند.

وزير ارشاد تصريح كرد: در سال حدود 100 فیلم تولید می شود که تنها 70-60 فیلم آنها امکان اکران پیدا می شود و در اين شرايط اکران فیلم های خارجی در این وضعیت، ممکن است به تولیدات داخلی صدمه بزند.

صالحي بيان داشت: البته موضوع اكران فيلم هاي خارجي در حوزه های شورای پروانه نمایش ادامه دارد و ما بر اين نظر هستيم كه آنچه که اتفاق می افتد منافع بیشتر و هزینه کمتری برای ما داشته باشد./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات