۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۲۲۶۹
حجت الاسلام اکرمی:

باید حمایت از تولیدات داخلی افزایش یابد

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر این که در داخل کشور باید روزنه‌های نفوذ بیگانگان را مسدود کنیم، گفت: برای فراهم شدن بستر پیشرفت در کشور ضروری است تا زمینه نفوذ بیگانگان به کشور از بین برود.
سید رضا اکرمی

حجت الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز خرسندی از پاسخ روحانی به مواضع ترامپ، اظهار داشت: خوشبختانه رییس جمهور در برابر توهین‌های ترامپ هم سخنان خوبی گفت و هم سخنان را خوب تبیین کرد.

وی ابراز داشت: رییس جمهور ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن با درایت و تدبیر آماده پاسخگویی به یاوه‌گویی‌های رییس جمهور ایالات متحده شد و توانست به اتهامات، افتراها و دروغ‌های ترامپ، پاسخی معقول، منطقی و اخلاقی دهد.

حجت الاسلام اکرمی با قرائت آیه «وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداً کَذلِکَ نُصَرِّفُ الْآياتِ لِقَوْمٍ يَشْکُرُونَ»، خاطرنشان کرد: رییس جمهور روحانی، جزء بلد طیبه ایران است؛ از طینت انسانی پاک، باورها، ملکات و کارهای زیبا ، و از طینت انسانی پلید، عقاید، صفات و اعمال پلید برمی‌خیزد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: رییس جمهور ایالات متحده حرف‌های بی‌ربطی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده بود از این رو باید پاسخ مواضع خود را دریافت می‌کرد.

وی با تأکید بر این که در داخل کشور باید روزنه‌های نفوذ بیگانگان را مسدود کنیم، گفت: برای فراهم شدن بستر پیشرفت در کشور ضروری است تا زمینه نفوذ بیگانگان به کشور از بین برود.

هیچ دشمنی به کشوری که در آن انسجام ملی وجود داشته باشد، نمی‌تواند نفوذ کند

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌ها و استعداد‌های فراوانی دارد. مردم و مسؤولان باید با تدبیر، وحدت و مقاومت خود تلاش کنند تا آسیب‌پذیر نباشند.

وی افزود: دشمن باید ببیند که ملت بزرگ ایران علاوه بر شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، محصولات تولید شده در آمریکا و فلسطین اشغالی را نیز نمی‌خرند.

حجت الاسلام اکرمی اظهار داشت:‌ ما باید در حد امکان، کالاهای مورد نیاز خود را در درون کشور تولید کنیم و در صورتی که نیاز به واردات کالا بود، آن را از کشوری تهیه کنیم که انصاف، وجدان، شرف و اخلاق داشته باشد.  

وی با اشاره به ضرورت حفظ انسجام ملی، ابراز داشت: ملت ایران چه دشمن داشته باشند و چه دشمن نداشته باشند، باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند.  

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این که ما باید با همدیگر بیاندیشیم، باهم تصمیم بگیریم و باهم عمل کنیم، گفت: ضروت اتحاد و انسجام ملی به بینش، دانش، کوشش و جوشش مردم هر کشوری باز می‌گردد.

 وی با قرائت آیه «... يَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ...»، خاطرنشان کرد: خداوند متعال قدرت را در وحدت و اتحاد قرار داده است به همین دلیل کشوری که در آن انسجام ملی وجود داشته باشد، هیچ دشمنی نخواهد توانست در آن نفوذ کند./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات