۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۳۲۰۹۱
آصفری:

آمریکا از الگوبرداری ملت ها از ایران اسلامی هراس دارد

آصفری گفت: آمریکا از الگوبرداری سایر ملت ها از جمهوری اسلامی ایران، برای رسیدن به استقلال هراس دارد.
آصفری

محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به هراس آمریکا از الگوبرداری دیگر ملت ها از ایران اسلامی پرداخت و گفت: آمریکا از الگوبرداری سایر ملت ها از جمهوری اسلامی ایران، برای رسیدن به استقلال هراس دارد.

وحشت آمریکا از نداشتن جریانی برای فروش اسلحه

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی وحشت آمریکا از نداشتن جریانی برای فروش اسلحه های خود دانست و تصریح کرد: امروزه تشکیلاتی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کمک دولت های منطقه، در مقابل جریانات تروریستی به خوبی ایستادگی و نقش آفرینی می کنند.

آصفری خاطر نشان کرد: آمریکا از اینکه داعش قدرت مانوری نداشته باشد تا برای رسیدن به اهداف خود از آمریکا اسلحه بخرد، وحشت کرده است.

نقش بسیار مهم وحدت در جامعه اسلامی

وی یکی از نیازهای روز کشور را عدم وابستگی به بیگانه برشمرد و تاکید کرد: یکی از نیازهای روز کشور، عدم وابستگی به بیگانه است و امروز ما باید با استفاده از استراتژی و پیاده کردن سناریوی اقتصاد مقاومتی، نیازهای خود را در کشور تهیه و تامین کنیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی به نقش بسیار مهم وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ما باید با استقلال، وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستادگی کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکا به اقتضای منافع خود، با جمهوری اسلامی ایران ارتباط پیدا کرده است، تصریح کرد: آمریکا نمی تواند با هیچ سلاحی جز مذاکره، در مقابل ایران اسلامی ایستادگی کند و راهی جز توجه و احترام به خواسته های ملت ایران اسلامی ندارد.

خودکفایی ملی درس بزرگ برجام

آصفری با اشاره به درس های برجام، تأکید کرد: مهم ترین عبرت از برجام این بود که آمریکا همان آمریکای غیر قابل اعتماد گذشته است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی به اهمیت خودباوری تاکید داشته و افزود: درس دیگری که می شود از برجام گرفت خودباوری و تلاش برای استقلال در تمام زمینه ها، برای رسیدن به خودکفایی ملی است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به امتیازاتی که جمهوری اسلامی ایران در برجام از دست داده است، تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امتیازاتی همچون اورانیوم غنی‌شده، سایت های هسته ای و ... را در برجام از دست داده است.

ایران اسلامی  به آمریکایی‌ها اعتماد نخواهند کرد

آصفری در رابطه با استراتژی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران، ایثارگری و شهادت طلبی و از خودگذشتگی است که با هیچ فناوری ای قابل قیاس نیست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ، افزود: ترامپ قصد دارد یک بار دیگر، ایران را پای میز مذاکره برده و مورد آزمایش قرار دهد، اما باید متوجه باشد که ملت ایران دیگر به آمریکایی‌ها اعتماد نخواهند کرد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تا پرونده برجام و تعهدات آمریکا مشخص و اجرا نشود، ایران حاضر نیست راجع به موضوع دیگری وارد مذاکره شود.

وی افزود: دیوار بی اعتمادی ای که بین مردم ایران و دولت آمریکا بود با اقدامات آقای ترامپ بلند تر شده است.

تضعیف سپاه، سبب کاهش قدرت نظام، انقلاب و ایران اسلامی خواهد شد

آصفری به نقش اساسی سپاه در امنیت کشور اشاره کرده و بیان کرد: به گفته امام خمینی(ره)، اگر سپاه نبود کشور هم نبود و امنیت و آرامش کشور مرهون ایثار و فداکاری نیروهای سپاه، بسیج و ارتش است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: سپاه در ابعاد مختلف نظامی، سازندگی، فرهنگی و سیاسی یک نیروی بسیار تاثیر گذار است و تضعیف سپاه، سبب کاهش قدرت نظام، انقلاب و ایران اسلامی خواهد شد./842/ت302/ب1

ارسال نظرات