۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۰۳۹
حجت الاسلام حسینی:

دفاع از امت اسلامی و مردم مستضعف هویت انقلاب است

قائم مقام گروه حقوق مؤسسه امام گفت: دفاع از امت اسلامی و مردم مستضعف بخشی از هویت انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود که به صراحت در اصول قانون اساسی نظام آمده است.
حجت الاسلام حسینی

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی قائم مقام گروه حقوق مؤسسه امام خمینی(ره) در حاشیه برگزاری همایش بررسی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دفاع از مظلومان و مستضعفان را امری ضروری برای امت اسلام دانست.

وی افزود: دفاع از امت اسلامی و مردم مستضعف بخشی از هویت انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود که به صراحت در اصول قانون اساسی نظام آمده است، در فصل اول قانون اساسی مبانی و اهداف نظام جمهوری اسلامی را بیان می کند بر این نکته تأکید دارد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که در فصل مربوط به نیروهای مسلح در قانون اساسی نیز کمک به مسلمانان و سپاه و ارتش مکتبی بیان شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عین حالی که در امور داخلی کشورها مداخله نمی کند ، وظیفه خود را بر اساس دین و انسانیت انجام می دهد که دفاع از انسانیت است.

وی ادامه داد: دفاع از امت اسلامی نه تنها برای ما ضرر ندارد بلکه به واسطه انسجام امت اسلامی بازتولید قدرت می کند، وقتی امروز در کشورهای اسلامی حضور پیدا کرده و دفاع کردیم در واقع دفاع از امنیت خودمان انجام داده ایم.

قائم مقام گروه حقوق مؤسسه امام با بیان این که بخشی از ظرفیت های امنیتی و دفاعی با حمایت از امت اسلامی و مسلمانان مظلومیت به فعلیت در می آید، ابراز داشت: رییس جمهور آمریکا اخیرا یاوه گویی می کند و لفاظی انجام می دهد چون شکست های بسیاری را متحمل شده است.

وی عنوان کرد: مرزهای خود را به آن سوی دنیا گسترش دهیم، تنها نباید در کشور خود دفاع کنیم، امیرمؤمنان می فرماید کسانی که بخواهند تنها در خانه های خود دفاع کنند شکست می خورند، مرز ما عقیدتی است و امت اسلامی ملاک قرار می گیرد، اگر بتوانیم به جای 80 میلیون ایرانی، یک میلیارد و نیم مسلمان را مد نظر قرار دهیم ظرفیتی بسیار عظیم است که می توانیم مجامع جهانی را وادار به تسلیم در برار قدرت اسلام کنیم./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات