۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۳۱۹۲۶

سفر آیت الله بطحایی به استان آذربایجان‌شرقی

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری طی سفر به آذربایجان‌شرقی با امام جمعه و مسؤولان فرهنگی تبریز دیدار کرد.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدهاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در سفر به آذربایجان‌شرقی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از برخی مراکز فرهنگی، تاریخی و دینی تبریز بازدید و با مسؤولان فرهنگی شهر دیدار کرد.

وی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز با اشاره به نقش تاریخی آذربایجان و شهر تبریز در تعالی مکتب تشیع در ایران اسلامی اظهار داشت: حوزه علمیه آذربایجان سابقه ای دیرینه دارد که آن تاریخ باشکوه بایستی احیا شود.

آیت الله بطحایی همچنین با حضور در خانه فرهنگ تبریز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی ایران مبارزه با فرهنگ منحط و مبتذل غربی بود، چراکه جوانان آن زمان توانایی شناخت راه سعادت را از شقاوت نداشتند.

وی با اشاره به منش، بینش و دانش در جامعه آنها را به مثابه ضلع های یک مثلث توصیف کرد و گفت: جامعه متمدن و مترقی باید این سه ضلع را در بطن خود داشته باشد و این مقوله هدف و سرلوحه جامعه اصحاب فرهنگ و هنر ورسانه و اهل قلم، دانشگاهیان و فرهنگیان قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در خبرگان رهبری گفت: برای جلوگیری از هزینه ها و آسیب ها و بزهکاری های اجتماعی باید تربیت های دینی جوانان و نوجوانان تقویت شود، چراکه هرجا دین سایه گسترده باشد بزه وجرم هم کمتر می شود و در این میان نفش آموزش و پرورش ، خانواده و مراکز آموزش عالی را بسیار پر اهمیت خواند.

آیت الله بطحایی با اشاره به این‌که اقدامات ما باید هم موضوعیت داشته باشد و هم طریقیت خاطرنشان کرد: وقتی اقدامی صورت می گیرد هدف ما فقط کمیت نباشد، بلکه باید به موثر بودن آن فعل هم توجه شود که این موضوعیت قضیه است و طریقیت بدین معناست که وجود شاخص های فرهنگی از جمله سینما و جراید و.... خود بخود مفید نیست بلکه نوع استفاده از این امکانات مهم است که به چه نحوی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

همچنین محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: براساس شاخص های توسعه فرهنگی یونسکو که برمیزان دسترسی مردم به امکانات فرهنگی تاکید شده است و اینکه مردم در سبد کالایی خود چه میزان به کتاب اهمیت می دهند، ما نیز سعی کردیم تا در راستای بالابردن آماراستانی به لحاظ کمی و کیفی اقداماتی انجام دهیم./۹۳۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات