۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۳۱۹۲۴
آیت الله ری شهری:

ورزشکاران به مولا علي اقتدا كنند

تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: ورزشکاری که در مسائل اخلاقی و فرهنگی شکست بخورد، در واقع شکست خورده از نفس اماره است، از این رو باید در هر دو زمینه تلاش کرد و در این مسیر امیرمومنان علی(ع) را الگو قرار داد.
آیت الله محمد محمدی ری شهری

به گزارش خبرگزاري رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کانون پیشکسوتان کشتی ری با بيان اينكه دو ورزش روح و جسم دارم، گفت: ورزش جسم تا جایی که برای بدن مفید باشد، مورد تأیید اسلام است.

وی با ابراز اینکه ورزش جسم، به تنهایی مورد توصیه اسلام نیست، افزود: اسلام بیش از آن که به ورزش بدن اهمیت دهد، برای ورزش روح اهمیت قائل است، همان طور که اگر بدن انسان ورزش کند، قوی شده و در میادین مختلف ورزشی می تواند هنرنمایی کرده و حریف را مغلوب کند، در ورزش مي توان روح را قوی کرد.

تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با برشمردن گناهانی که سبب ضربه زدن به روح می شود، گفت: آزار رسانی به دیگران، یکی از موارد گناه است و مؤمن دل کسی را نمی شکند.

وی گفت: ورزشکاری که در مسائل اخلاقی و فرهنگی شکست بخورد، در واقع شکست خورده از نفس اماره است، از این رو باید در هر دو زمینه تلاش کرد و در این مسیر امیرالمومنین علی(ع) را الگو قرار داد.

آيت الله ری شهری در پايان با تأکید بر ورزش روح، ابراز داشت: ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران باید الگوی اخلاقی و روحی ورزشکاران جهان باشند./804/د103/ب1

ارسال نظرات